۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۰۸۵۰۱
سرلشکر رحیم صفوی:

معامله قرن فرزند مرده ای است که به دنیا نمی آید

معامله قرن فرزند مرده ای است که به دنیا نمی آید
سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کنند، گفت: رژیم صهیونیستی اکنون با بحران دولت و ملت سازی مواجه است و معامله قرن برای نجات صورت می گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب، امروز در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در مصلای نماز جمعه اهواز، با بیان اینکه آمریکا قادر به نجات رژیم صهیونیستی از شکست نخواهد بود، عنوان داشت: رژیم اشغالگر محکوم به نابودی است و ملت فلسطین راهبرد مقاومت را تا آزادی کامل فلسطین و شکست معامله قرن ادامه خواهد داد، مقاومتی که الهام گرفته از مقاومت ۸ ساله ملت ایران در مبارزه با رژیم بعث است.

حمایت از قدس مقطعی و تاکتیکی نیست

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس در شکست توطئه جدید معامله قرن تأثیر به سزایی خواهد داشت، افزود: حمایت ملت ایران، امام راحل و رهبر انقلاب از فلسطین و قدس شریف، یک حمایت مقطعی و تاکتیکی و برای به چالش کشیدن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست بلکه برگرفته از آموزه‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب و اسلام است.

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه حامیان ایران اسلامی و محور مقاومت حمایت از فلسطین و قدس را از آرمان‌های غیرقابل تغییر می‌دانند، افزود: این آرمان تا نابودی کامل رژیم کودک کش ادامه پیدا می‌کند و نباید از توطئه معامله قرن هراسید چرا که، چون سایر توطئه‌های دیگر شکست می‌خورد و به سان فرزند مرده‌ای است که به دنیا نمی‌آید.

وی با بیان اینکه محتوای معامله قرن بصورت کامل از سوی آمریکایی‌ها بیان نشده است، تصریح کرد: در این معامله حذف کامل دولت فلسطین، تشکیل کامل دولت غاصب رژیم صهیونیستی، بلعیدن قدس و ضمیمه کردن سرزمین‌های اشغالی جولان به اسرائیل و تجزیه نوار غزه و کرانه باختری و کشور‌های اسلامی پیرامون فلسطین، ممانعت از تشکیل حکومت واحد در فلسطین و عدم بازگشت آوارگان فلسطینی مدنظر است.

از مقاومت با سنگ تا نبرد با موشک

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر قدرت گروه‌های مقاوم فلسطینی دو چندان شده است، عنوان داشت: مقاومت با سنگ و چوب به مقاومت با راکت و موشک تبدیل شده است، رژیم صهیونیستی روز به روز ضعیف‌تر می‌شود تا آنجا که در جنگ اخیر ۲ روزه شاهد بودیم که برای پایان بخشی به جنگ دست به دامن مصر و قطر شد.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: در دو سال اخیر دوره ترامپ شاهد تحولاتی خاصی از قبیل انتقال سفارت آمریکا به قدس، اعلام حمایت از پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان در انضمام به رژیم کودک کش، طرح معامله قرن، تلاش برخی کشور‌های عربی برای ارتباط با رژیم اسغالگر قدس، عادی سازی و مشروعیت بخشی روابط با این رژیم منفور هستیم.

وی ادامه داد: این تحولات گویای سقوط رژیم صهیونیستی و پیش بینی‌های رهبر انقلاب مبنی بر نابودی این رژیم تا ۲۵ سال آینده است، از سوی دیگر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها چنین هشداری را جدی گرفته و برخی نظریه پردازان غربی و صهیونیستی به دنبال یافتن سرزمین جایگزین در آفریقا یا آمریکای جنوبی هستند.

مبارزه با رژیم صهیونیستی حکم شرعی است

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب با تأکید بر ضرورت مطالعه تاریخ غرب آسیا، اشغال فلسطین و ملت ایران گفت: از ۷۰ سال گذشته انگلیس و آمریکا در یک توطئه بزرگ، فلسطین را اشغال کردند و منجر به آوارگی ۵ تا ۶ میلیون فلسطینی شدند و با تأسیس اسرائیل به دنبال بحران آفرینی در خاورمیانه و شمال آفریقا، تسلط بر منابع نفتی منطقه غرب آسیا، تفرقه و اختلاف افکنی در میان کشور‌های عربی با یکدیگر و کشور‌های عربی با ایران، ایجاد ناامنی و حضور بلندمدت در منطقه برآمدند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه امام راحل از زمان تأسیس رژیم منفور صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ مبارزه با چنین رژیمی را به عنوان حکم شرعی بیان کرد، خاطرنشان کرد: برخورد‌های رهبر انقلاب با رژیم اشغالگر قدس و بیان روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و آزادی خواهان دنیا یک راهبرد است و هر سال در روز جهانی قدس از سوی آزادی خواهان جهان گرامی داشته می‌شود.

معامله قرن و نجات رژیم صهیونیستی

وی با بیان اینکه در سالیان اخیر شاهد رشد توانمندی‌های مبارزاتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فلسطینی‌ها هستیم، بیان داشت: در مقابل شاهد ضعف رژیم صهیونیستی و فرسودگی این خانه عنکبوتی و عدم سر دادن شعار از نیل تا فرات هستیم در عین حال افول آمریکا در منطقه غرب آسیا را می‌بینیم که همه این‌ها از برکت مقاومت است.

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب با اشاره به افزایش نگرانی آمریکا از باقی نماندن اسرائیل اظهار داشت: معامله قرن برای نجات رژیم صهیونیستی و با هزینه کشور‌های حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد؛ از سوی دیگر اقدامات نسنجیده ترامپ در دو سال اخیر یک دلیل آشکار بر ترس آن‌ها از عدم بقای اسرائیل تا ۲۵ سال آینده است ضمن اینکه تشکیل داعش به کمک‌های سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از سقوط اسرائیل است که این توطئه هم با حضور ایران و دعوت عراق و سوریه از ایران به عنوان مشاور و تشکیل حشد الشعبی و گروه‌های مقاومت خنثی شد.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهند کرد، گفت: رژیم صهیونیستی با بحران دولت و ملت سازی مواجه شده است یعنی که با بحران هویتی، فرهنگی، اقتصادی، شکاف طبقاتی و قومی دست و پنجه نرم می‌کند در عین اینکه روز به روز از جمعیتش کاسته و تا سال ۲۰۲۵ جمعیت فلسطینی‌ها بر اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های اشغالی غلبه خواهد کرد و برای نخستین بار در تاریخ این رژیم است که تاکنون پس از انتخابات دولت جدید شکل نگرفته است./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات