۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۸۵۱۸
لاریجانی:

راهبرد دشمن تحقیر و در مضیقه قراردادن امت اسلام است | تنها راه مقاومت است

راهبرد دشمن تحقیر و در مضیقه قراردادن امت اسلام است | تنها راه مقاومت است
رییس مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی مذاکره با دشمن معنا ندارد، گفت: راهبرد دشمن تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چندین مرتبه فرمودند تمدن آمریکایی زوال پذیر است، گفت: این سخن بدان جهت است که که زیربنای فکری آمریکایی ها از نقض قوانین نشأت می گیرد؛ آمریکا به صورت آشکارا نقض قوانین کرده و سردمداران آن ابایی ندارند از اینکه بگویند ما داعش را در منطقه ایجاد کردیم.

وی با بیان این که داماد آقای ترامپ شخص یهودی تاجر بوده و مسؤول طرح معامله قرن است، اظهار داشت: این شخص عاشق رژیم صهیونیست است و می خواهد با تفکرات خود منطقه را به هم بریزد.

لاریجانی با بیان اینکه ابعاد طرح معامله قرن مشخص نیست، ابراز کرد: آمریکایی ها می خواهند با این طرح قدس شریف را پایتخت اسرائیل غاصب قرار داده و دهکده ای دورافتاده را به عنوان پایتخت فلسطین تعیین کنند؛ آمریکا از جیب برخی کشورهای مرتجع منطقه و حوزه خلیج فارس هزینه این طرح را تهیه می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبرد آمریکایی ها و رژیم غاصب صهیونیستی تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی و غارت اموال و منابع آنها است، تأکید کرد: ما باید پاسخی شایسته به این راهبردهای دشمن بدهیم؛ وقتی دشمن طرح های بزرگ برای در مضیقه قرار دادن مسلمانان تهیه می کند، ما نیز باید پاسخ هایی کوبنده به آن بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح معامله قرن هویت حقیقی منافقان منطقه را مشخص کرد، ابراز کرد: سعودی ها با حمایت از این طرح مضحک، هویت حقیقی خود را نشان داده و خوی صهیونیست گرای خود را معلوم کردند؛ ما از یک سو از خیانت آل سعود به کشورهای مسلمان ناراحت بوده و از سوی دیگر خوشحالیم که این حکام ظالم چهره حقیقی خود را نشان داده اند و ما دیگر در مقابله با آنها شکی نداریم و به آسانی می توانیم با آنها مقابله کنیم.

لاریجانی  اشاره به ظلم هایی که آل سعود به مردم مظلوم یمن روا می دارد، تأکید کرد: بردگی سیاسی از آل سعود حکام کلنگی ساخته است که آبرو ندارند و نمی توانند امتداد سیاسی داشته باشند؛ این حکام ظالم با حمله به یمن همه زیرساخت های این کشور ظلوم را نابود کرده اند و هنوز از باتلاق یمن بیرون نیامده اند که از طرح معامله قرن نیز حمایت به عمل آورده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر جبهه مقاومت مصمم باشد و با قدرت به حرکت خود ادامه دهد ثابت خواهد شد که قدرت پوشالی دشمن به تعبیر قرآن همانند کف روی آب است، گفت: امروز جبهه مقاومت از قدرت عمیقی برخوردار است که نشانه های آن را مغلوب شدن رژیم صهیونیستی در برابر حماس مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: تعمیق قدرت جبهه مقاومت دشمن را به وحشت انداخته و همین وحشت سبب شده است که طرح مفتضح و مضحک معامله قرن را تصویب کنند.

لاریجانی با بیان اینکه ملت ایران ملتی متمدن و ریشه دار بوده و از رهبری مجاهد و فقیه برخوردار است، خطاب به دشمنان گفت: بساط خود را جمع کنید، زیرا ملت ایران در مقابل حرف های پوچ شما مجاب نمی شوند؛ چه مذاکره ای؟ مذاکره با آمریکا مثل این می ماند که یک مشت دزد وارد خانه ای شده و اموال را بدزدند و سپس در آن خانه را بزنند و بگویند آیا می خواهید مذاکره کنید؟ تنها راه مقابله با زورگویی آمریکا مقاومت و ایستادگی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا همواره به دنبال زورگویی است، افزود: تنها راه ما مقاومت است، از همین جهت به هیچ عنوان در زمینه مسائل دفاعی کشور حاضر نیستیم مذاکره کنیم.

وی به بدعهدی و پیمان شکنی های آمریکا اشاره و بیان کرد: دشمن می خواهد عامل ثبات و امنیت در منطقه که عبارت از مقاومت است را سست کنند، در حالی که مقاومت یک جریان زاینده و بالنده است و سست نخواهد شد، بلکه در برابر زورگویی های دشمن وسیع تر، قوی تر و آماده تر خواهد شد.

لاریجانی طرح های صلح آمریکا در منطقه را کذب محض دانست و اظهار کرد: این موضوع برای کسی پوشیده نیست؛ امروز طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تنها راه حل مسأله فلسطین بررسی اسناد بین المللی و برگزاری همه پرسی از میان بومیان منطقه و تشکیل نظام منتخب بر اساس همه پرسی است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان بزرگی ملت ایران را نشناخته اند، تأکید کرد: دشمن پس از تحریم ها می پنداشت می تواند راه به جایی ببرد، اما ملت ایران و همه بخش های نظام یکصدا بوده و به استقلال اقتصادی خود فکر می کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که در چند هفته اخیر در دولت و مجلس مطرح می شود، مسأله مسکن و گرانی آن است؛ ما به دنبال راه علاج این مقوله هستیم و برای در آمدن قیمت زمین از بورس بازی ها تصمیماتی گرفته شده است؛ در همه مناطق کشور اعم از روستاها، شهرهای کوچک و بزرگ، برای زوج هایی که تازه ازدواج می کنند، وام و تسهیلات و زمین با قیمت های بسیار پایین در اختیارشان قرار داده می شود تا این جوانان بتوانند صاحب ساختمان شوند؛ این طرح بسیار مهمی است و سالانه باید 1 میلیون ساختمان در این زمین ها ساخته شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها، اقتصاد کشور باید متکی به درون باشد، افزود: امروز موظف هستیم نقاط مفقود در زنجیره تولید را ازبین برده و به کارآفرینی بپردازیم؛ اگر رویکرد دولت به سمت داخل کشور باشد، می تواند ظرفیت های عظیم اقتصادی ایجاد کرده و اقتصاد کشور را مقاوم کند.

وی راه شکستن تحریم ها را استقلال اقتصادی کشور دانست و گفت: تدابیری اندیشیده شده است که دست دلال ها از اقتصاد قطع شود و فشارهای گرانی نتواند زمینه ناراحتی برای مردم به وجود بیاورد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت وحدت و انسجام درونی کشور یادآور شد: در شرایط فعلی انسجام و وحدت درونی ضرورت دارد، زیرا امروز همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نقطه اصلی کشور ما مقابله با جریان آمریکایی محسوب می شود که برای شکست ایران هجوم آورده است./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات