۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۰۸۵۲۸
جلیلی:

مسأله فلسطین نمونه ای از روند تجربه اتکا به سازمان های بین المللی است

مسأله فلسطین نمونه ای از روند تجربه اتکا به سازمان های بین المللی است
جلیلی گفت: مسأله فلسطین در سطح جهانی نمونه ای از تجربه روند اعتماد به نظام سلطه و اتکا به سازمان های بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم راهپیمایی روز قدس در مشهد، گفت: بنا به گفته امام راحل روز قدس که همجوار با شب قدر است در دل مسلمانان احیا شده و مبدا هوشیاری آن ها شود و اگر آن هوشیاری ایجاد شود، چه بسا ده ها سال امت اسلام جلو بیفتد.

وی تحلیل درست و دقیق را از نکات قابل توجه در احیای روز قدس بیان و اظهار کرد: امروز امت اسلام در عرصه جهانی با جهان استکبار و نظام سلطه مواجه است و وقتی می توانیم تحلیل و حرکت درست داشته باشیم که تحلیل درست از اهداف، برنامه، شیوه و ابزار و نقاط ضعف و قوت خود و طرف مقابل داشته باشیم.

جلیلی افزود: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در امت اسلام و در کشور ما شبهاتی را مطرح می کنند و ترفند هایی را به کار می برند که اذهان عمومی را از تحلیل درست منحرف کند از جمله در مورد «معامله قرن» که امروز در مورد فلسطین مطرح می شود در ظاهر بیان می کنند که ابعاد اقتصادی دارد و کسانی  که در قلوب آن ها مرض و نیز برخی از کشور ها منطقه حمایت می کنند همچین استکبار جهانی نیز رفتاری مشابه با کشور ما داشته و با دادن شماره تلفن خود را آماده برای گفت و گو بیان کرده و می گویند که به دنبال جنگ نیستیم که این جا تحلیل صحیح و دقیق از رفتار طرف مقابل اهمیت دارد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با تأکید به توجه به روند رفتار آمریکا و اسرائیل، ابراز کرد: وقتی می توانیم تحلیل درست از جریان فلسطین داشته باشیم که روند یک صد ساله اسرائیل را ببینیم و توجه کنیم که معامله قرن در این روند چه جایگاهی داشته است همچنین در مورد پیشنهاد مذاکره آمریکا به کشور و این که می گویند ما به دنبال جنگ نیستیم، باید ببینیم آمریکا با کشور ما چه روندی داشته است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: اولین گزینه رژیم صهیونیستی گرینه نظامی، خشونت و زور بود که با اشغال، ترور و تعرض به سرزمین های اسلامی، اراضی فلسطین را اشغال کرده و دولت جعلی را شکل دادند و در مرحله بعد با مطرح کردن معامله قرن به دنبال تثبیت این حرکت خود هستند تا کسانی را که سرزمین آن ها را اشغال کرده اند به دست خود آن ها را وادار به تسلیم کنند و نیز مانع حرکت انقلابی آن ها شوند.

وی با اشاره به سابقه توطئه و ترفند رژیم صهیونیستی در غصب سرزمین های فلسطین، اظهار کرد: 20 سال قبل این رژیم غاصب مذاکرات اسلو را شکل دادند و تنها بخش کمی از زمین های کسانی را که اسلحه به دست گرفته بودند به آن ها دادند اما به این شرط که حاکمیت آن ها را نداشته باشند و همان گونه که انقلابیون می گفتند این فریب و ترفند است و منجر به آزادسازی فلسطین نمی شود حال این نه تنها موجب نشد که فلسطینی ها زمین های خود را به دست بیاورند بلکه اسرائیل قدس را پایتحت خود قرار داده و سرزمین های جولان را نیز جزء اسرائیل می دانند.

رفتار رژیم صهیونیستی مصداق بارز رفتار نظام سلطه است

جلیلی به رفتار سازمان های بین المللی در خصوص جنایت های رژیم جعلی اسرائیل از کودک کشی و تجاوز رامورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: مسأله فلسطین در سطح جهانی نمونه ای از تجربه روند اعتماد به نظام سلطه و اتکا به سازمان های بین المللی است که باید خود حق خود را بگیری و نمی توان به هیچ سازمان بین المللی اتکا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی رژیم بعثی به ما حمله کرد، شورای امنیت قطعنامه نداد وآن گاه که  کشور ما در اشغال بود هیچ بیانه ای نداد تا وقتی که ملت ما با اتکا به خود خرمشهر را آزاد کرد و وقتی که قطعنامه صادر کرد، اسمی از جنگ نیاورد همچین در زمانی که طرف مقابل ما در جنگ تحمیلی از سلاح های شیمیایی که استکبار تأمین می کرد، استفاده می کرد هیچ قعطنامه نداد و در زمانی که سانتریفیوژهای ما زیر نظر آژانس کار می کرد، قطعنامه داد.

وی با بیان این که رفتار رژیم صهیونیستی مصداق بارز رفتار نظام سلطه است، گفت: ذات استکبار در کالبد رژیم غاصب اسرائیل مشخص می شود، در معاهده مجمل که در زمان قاجار بین ایران و انگلیس بسته شد هر چه تعهد مربوط به ایران است واضح، دقیق و زمان دار است اما آن چه مربوط به تعهدات انگلیس است مبهم و غیر زمان دار است در مذاکرات اسلو نیز که بین اسرائیل و فلسطین است نیز چنین است که با دقت در این روند ها رفتار  آن ها فهمیده می شود.

جلیلی به عهد شکنی آمریکا اشاره و ابراز کرد: در مسأله برجام همه توافقات از طرف ما انجام شد اما آمریکا پرونده جدید باز کرده و می گوید، توافق قبل کافی نیست و راهبرد فشار حداکثری بر ملت ایران را رسما اعلام کرده و از اعلام آن ابایی ندارد، ملت ایران را تروریسم می خواند و می گوید تحریم های فلج کننده اعمال می کنم و اعمال می کند و می گوید ایران نباید از خود دفاع کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به رفتار اهانت بار اروپایی ها در مسأله برجام اشاره و ابراز کرد: تا امروز که بیش از یک سال از خروج آمریکا از برجام گذشته است، اروپایی ها که بیش از 14 بار اعلام کردند ایران همه تعهدات خود عمل کرده است، حاضر نشدند رفتار آمریکا در نقض تعهد خود را محکوم کنند و تنها تأسف خود را اعلام کرده و مدعی شدند که ایران باید به تعهدات خود پایبند شود و این مواضع رسمی سران سه کشور اروپایی در بیانه رسمی آن ها است.

وی با بیان این که آمریکا آن چه را تنوانسته انجام داده و آن چه را نمی تواند می خواهد ما وارد به عقب نشینی کند، گفت: وقتی امریکا می گوید ما به دنبال جنگ نیستیم، می خواهد آن چه را نمی تواند با فشار حداکثری بدون هیچ هزینه ای به دست بیاورد، مگر جنگ اقتصادی را شروع نکرده است؟ توریست خواندن ملتی جنگ نیست؟ دستگیری دانشمند ما که در یک جا تحقیق می کند، جنگ نیست؟

جلیلی با بیان این که با انقلاب اسلامی جهانی دیگر پیدا شد، ابراز کرد: آمریکا و متحدانش به این دلیل از جمهوری اسلامی ایران ناراحت هستند که دیدند با انقلاب اسلامی جهانی دیگر پیدا شد و قدرتی پیدا شده است که با اتکا به ایمان به خدا فقط مقاومت نکردبلکه توانست پیشرفت کرده و تکثیر یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در گام دوم انقلاب ملت ایران با استفاده از توانمندی و فرصت ها جهشی بزرگی خواهد داشت و موفقیت های بزرگ در انتظار ملت ما است همچنین براساس وعده های الهی شاهد محو رژیم ظالم اسرائیل خواهیم بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات