۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۰۸۵۴۳
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

حرکت برای آزادی قدس؛ جهاد فی سبیل الله|با همه توان مقابل دشمنان می ایستیم

حرکت برای آزادی قدس؛ جهاد فی سبیل الله|با همه توان مقابل دشمنان می ایستیم
امام جمعه مشهد گفت: ما برای حفظ و صیانت از قدس در مقابل صهیونیسم و آمریکا با همه امکانات مبارزه می کنیم و این جهاد قطعی فی سبیل الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به سوره یونس آیه 4، گفت: خداوند در این آیه وعده خداوند را حق بیان می کند که دارای اصل است و براساس واقعیت تحقق دارد.

وی اصل معاد، امکان معاد و هدف معاد را از اصول وعده های خداوند بیان و اظهار کرد: اصل معاد و امکان معاد از اصول وعده های خداوند است که محقق می شود و خداوند در قرآن به این امر اشاره کرده است از جمله در سوره الرحمن و سوره فاطر آیه 30 به هدف معاد اشاره کرده و بیان می کند که خداوند به انسان ها از قسط و عدل پاداش می دهد.

آیت الله علم الهدی در ادامه در خطبه دوم ضمن اظهار تأسف از شهادت امام جمعه کازرون و نیز تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: این حرکت متبلورانه در دفاع از حقوق پروردگار و بزرگترین خانه خدا واقعیتی است که از شما مردم روزه دار صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که مسأله قدس مسأله ما است، ابراز کرد: ما از مردم فلسطین دفاع و حمایت می کنیم چون خدا در قرآن سرزمین فلسطین را وابسته به قدس معرفی می کند و نیز مردم فلسطین صف مقدم جبهه هستند و با عناصر برانداز قدس مبارزه می کنند.

وی افزود: یک عده افراد ضعیف الایمان ناآگاه می گویند با گرفتاری هایی که در کشور وجود دارد، چرا مسائل دیگر کشورها را مطرح کرده و قدرت های دنیا را علیه خود تحریک می کنیم، این حرف های مسموم است که زمزمه می شود در حالی که قدس مسأله مردم دیگر نیست بلکه به عنوان اولین قبله مسلمانان مسأله ما است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که تهاجمی که اسرائیل غاصب و استکبار جهانی بر مردم فلسطین دارند به خاطر قدس و مسجدالاقصی است، گفت: وقتی اولین دولت رژیم صهیونیستی تشکیل شد، اولین رییس جمهور آن ها اعلام کرد هدف ما این است که قدس از بین رفته و معبد سلیمان به وجود آید بنابراین همان گونه که سرنوشت کعبه به ما مربوط است جریان قدس به عنوان قبله اول مسلمانان و معبد اول برای ما مهم است و در برابر این مسأله نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اگر روزی ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی و استکبار به تفاهم و سازش برسد، ما دست بردار نیستیم چون قدس باید به عنوان نقطه معبد مسلمانان به مسلمانان برگردد.

وی شعارها و مراسم روز قدس در دنیای اسلام را موجب به ذلت کشاندن اسرائیل دانست و بیان کرد: روزی که امام روز جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نامیدند، روزی بود که تمام جنوب لبنان در تصرف اسرائیل غاصب بود، در این مدت روز قدس ادامه داشته است و حزب الله لبنان آن اسرائیل را از لبنان بیرون رانده و حزب الله کابوس مرگ برای اسرائیل است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در آن زمان که امام روز قدس را نامگذاری کردند، مردم فلسطین با سنگ دفاع می کردند اما امروز در کمتر از بیست و چهار ساعت چند صد موشک حزب الله اسرائیل را مستاصل کرده همچنین اسرائیل آن روز به عنوان کشوری پیشرفته، فن آوری و دارای موقعیت علمی مطرح بود اما امروز به عنوان منفورترین رژیم ها در دنیا مطرح است که روز قدس این سرنوشت را برای آنها رقم زده است.

امام جمعه مشهد به اهمیت باشکوه برگزار شدن راهپیمایی روز قدس امسال اشاره و ابراز کرد: جریان ناپاک استکبار جهانی با همه عناصر خود فروخته و ناپاک خود از جمله آل سعود به این نتیجه رسیده است تا با فریب و نیرنگ مسأله صهیونیست ها را حل کند و به اسم «معامله قرن» منطقه ای را به عنوان فلسطین مشخص کنند به شرط این که اسلحه، ارتش و نیروی دفاعی نداشته باشد تا هر روزی جوان ها در صدد انتقام برآمدند، سرکوپ شده و قدس یهودی سازی شده و معبد سلیمان درست کنند و مسجد بودن قدس از بین برود؛ بنابراین رهبری گفتند روز قدس مهمتر از سال های دیگر برگزار شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ما برای حفظ  و صیانت از قدس در مقابل صهیونیسم و آمریکا با همه امکانات مبارزه می کنیم و این جهاد قطعی فی سبیل الله است./846/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
ما پشتیبانى خود را از آرمان‌هاى ملت فلسطین كه آزاد كردن قدس یكى از آن‌هاست، اعلام داشته و به تجربه‌ انقلاب پیروز خویش امیدواریم كه جهت مبارزه ملت فلسطین، كاملا اسلامى شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس " انتخاب ، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. (صحیفه امام جلد نـهـم- صفحه: 26 7)
0
0