۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۵۴۸

گزارش رسانه رسمی چین از آزادی خوای مردم ایران

گزارش رسانه رسمی چین از آزادی خوای مردم ایران
شینهوا با اشاره به راهپیمایی بزرگ روز قدس گفت: در این راهپیمایی مردم ایران از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی خواستار پایان اشغالگری اسرائیل و جنایات علیه فلسطینی‌ها شدند.

خبرگزاری چینی شینهوا در گزارشی به راهپیمایی روز جمعه در ایران به مناسبت روز قدس پرداخت. 

این گزارش با بیان اینکه ایرانی‌ها یک راهپیمایی ملی در حمایت از فلسطینی‌ها برای بزرگداشت روز قدس برگزار کردند، نوشت: در تهران، پایتخت ایران، ایرانی‌ها بنرهایی حمل می‌کردند که روی آن شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" نوشته شده بود. 

شینهوا افزود: تظاهرات‌کنندگان ضمن اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها از سازمانهای بین‌المللی و جامعه جهانی خواستند اشغال قلمروی فلسطینی از سوی اسرائیلی‌ها و همچنین جنایات علیه مردم فلسطین را متوقف کنند.

براساس این گزارش، در کنار این موضوعات، ایرانیها طرح موسوم به «معامله قرن» که به ابتکار آمریکا برای سازش بین اسرائیل و فلسطین تدوین شده است را رد کردند. آنها می‌گویند که طرح صلح آمریکا فقط منافع اسرائیل را تامین می‌کند.

این خبرگزرای چینی در ادامه به حضور مقامات ارشد ایران در این راه پیمایی از جمله «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران اشاره کرد. 

شینهوا در پایان نوشت: روز قدس هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، یکی از ماههای مقدس مسلمانان، در ایران و چندین کشور عربی در حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود.

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با ایران در کشورهای مختلف اسلامی و عربی از جمله در عراق و سوریه با تاکید بر حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی و مخالفت با توطئه‌ها و طرح‌های دشمنان و در راس آن معامله قرن برگزار شد.

سوریه شاهد تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت فلسطین بود. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که تظاهرات دمشق امروز بسیار گسترده بوده و شمار زیادی از مردم این شهر در آن حضور داشته‌اند.

شبکه خبری «السومریه» گزارش داد که راهپیمایی روز قدس در عراق از منطقه خیابان فلسطین در شرق بغداد آغاز شد و صدها نفر در آن مشارکت داشتند.

به گزارش السومریه، در این راهپیمایی، شیوخ عشایر، نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی)، اعضای پارلمان و مسؤولان عراقی حضور داشتند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات