۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۰۸۵۵۳
امام جمعه نجف:

طرح «معامله قرن» حتی در خواب محقق نمی شود

طرح «معامله قرن» حتی در خواب محقق نمی شود
امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد که دشمنان حتی در خواب نیز تحقق طرح «معامله قرن» را نخواهند دید.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، مواضع رییس جمهور عراق در نشست سران کشورهای عربی که روز گذشته در عربستان برگزار شد را ستود و اظهار داشت که «برهام صالح» بیانیه پایانی این نشست که بر ضد ایران بود را محکوم کرد و گفت که امنیت منطقه، امنیت واحد است و عراق از روابطش با ایران چشم پوشی نمی کند.

وی ضمن ابراز همدردی با مردم کرکوک که طی چند روز گذشته چند بار مورد حمله تروریستی قرار گرفته اند، افزود: مسؤولان امنیتی باید هر چه سریعتر عاملان این حمله های تروریستی را کشف کنند و همچنین باید عوامل آتش سوزی مزارع گندم را شناسایی کرد زیرا این گونه افراد به اقتصاد و امنیت کشور صدمه می زنند.

امام جمعه نجف اشرف صدور حکم اعدام برای 8 تن از عناصر وابسته به جریان تروریستی داعش که از کشور فرانسه بودند را شجاعانه توصیف کرد و با اشاره به تحویل 188 کودک داعشی به ترکیه گفت: ترکیه باید مسؤولیت جنایت های داعش را بپذیرد.

وی طرح موسوم به «معامله قرن» را شکست خورده توصیف کرد و گفت که تحقق این طرح را حتی در خواب هم نمی خواهند دید و نتیجه آن پایان اسرائیل خواهد بود.

حجت الاسلام قبانچی روز جهانی قدس را صدای وجدان اسلامی و نه صدای ایرانی و عربی دانست و اظهار داشت: مساله قدس یک موضوع عادلانه است زیرا اسرائیل، اشغالگر و به اسلام و مسلمین تجاوز کرده است و اگر به این موضوع ورود و اعتراض نکنیم، اسرائیل مشروعیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: در این روز نیازمند شجاعت و اتحاد امت اسلامی در برابر دشمن حقیقی به جای جنگ و اختلافات داخلی هستیم.

امام جمعه نجف اشرف نام گذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) را شجاعانه توصیف کرد و تاکید کرد که امام با چنین اقدامی خواب را از چشم های صهیونیست ها ربود.

ارسال نظرات