۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۸۵۸۶
رییس علمای صور لبنان:

جبهه مقاومت و ایران بر آزادی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی مصمم هستند

جبهه مقاومت و ایران بر آزادی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی مصمم هستند
رییس علمای صور لبنان بیان کرد که جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران بر آزادی فلسطین و منطقه از چنگال رژیم صهیونیستی مصمم هستند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس علمای صور لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: احیا روز جهانی قدس با وجود فشارهای بسیار زیادی که محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران متحمل می شود، دلیلی واضح بر ثبات قدم بر آزادی منطقه و فلسطین از توطئه های و دسیسه های رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا است.

وی افزود: اعلام زمان اجرای طرح معامله قرن از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر اهمیت اندیشه امام خمینی (ره) بر قداست فلسطین دلالت می کند.

رییس علمای صور لبنان با بیان اینکه استقبال برخی از کشورهای مرتجع عربی از معامله قرن را نشان دهنده عضویت آنان در این طرح است، خاطرنشان کرد: مردم کشورهای عربی باید با هر نشستی که علیه فلسطین باشد، مقابله کنند.

گفتنی است که «معامله قرن» طرح و اصطلاحی سیاسی است که از سوی دولت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا در راستای آنچه اصطلاحا روند صلح بین دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس خوانده‌اند، دنبال می‌شود؛ بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند. رییس جمهور آمریکا، داماد خود، کوشنر را به عنوان دلال این معامله تعیین کرده است.

ارسال نظرات