۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۰۸۵۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

رسانه‌های انقلابی به جای جزیره‌ای عمل کردن باید جریان ساز باشند

رسانه‌های انقلابی به جای جزیره‌ای عمل کردن باید جریان ساز باشند
حجت الاسلام شکریان به موضوع حوزه و مرجع انقلابی اشاره کرد و گفت: نقش خبرگزاری رسا در تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار مهم است،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا و جمعی از پرسنل این خبرگزاری با تقدیر از خدمات ارزشمند خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار مربوط به حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و علمای بلاد گفت: این رسانه خلأ رسانه ای که سال‌ها در حوزه وجود دارد را به موقع تشخیص و پر کرد.
 
وی با بیان این که حوزه همواره مظلوم بوده است، افزود: باید با انعکاس اخبار و فعالیت‌های حوزه‌های علمیه و اطلاع مردم از این فعالیت‌های ارزشمند حوزه را از مظلومیت خارج کرد.
 
حجت الاسلام شکریان به شبهات و حمله‌هایی که در فضای مجازی علیه حوزه و روحانیت می‌شود اشاره کرد و گفت: خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه برخاسته از متن حوزه می‌تواند نقش بسیار مؤثری در خنثی سازی توطئه دشمنان علیه حوزه و روحانیت ایفا کند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود به حضور گسترده طلاب و روحانیان در سیل اخیر کشور اشاره کرد و افزود: این حضور ارزشمند روحانیت، بسیاری از شبهات و توهماتی که دشمن نسبت به روحانیت در ذهن مردم ایجاد کرده بود از بین برد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به نقش این رسانه حوزوی در جذب نوجوانان و جوانان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: خبرگزاری رسا می‌تواند با بیان جاذبه‌های حوزه، مسیر را برای جذب نسل جوان به سمت حوزه فراهم کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه علمیه هیچ گاه از مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه به دور نبوده است، ادامه داد: امروز ما نیاز داریم حوزه و همچنین بزرگان حوزه به آسیب‌های اجتماعی جامعه نظیر طلاق، حجاب و سبک زندگی بیشتر توجه کند.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود از آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری با خبرگزاری رسا خبر داد و گفت: این سازمان با توجه به ظرفیت عظیمی که در بخش هیأت‌های مذهبی، مداحان، روحانیان مستقر، مساجد، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و مراکز قرآنی دارد می‌تواند با این رسانه حوزوی همکاری مناسبی داشته باشد.
 
وی همچنین بر ضرورت شبکه سازی در میان رسانه‌های انقلابی کشور تأکید کرد و افزود: رسانه‌های انقلابی به جای جزیره‌ای عمل کردن باید جریان ساز باشند و خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه انقلابی می‌تواند در این عرصه پیشگام باشد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به موضوع حوزه و مرجع انقلابی اشاره کرد و با تأکید براین که نقش خبرگزاری رسا در تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار مهم است، تصریح کرد: باید معیار‌ها و شاخصه‌های انقلابی گری که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد از سوی این رسانه حوزوی بیشتر مورد توجه و تقویت قرار گیرد.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به فعالیت ۲۰۰ روحانی مستقر در مناطق مختلف مازندران، آشنایی این روحانیان با تحلیل‌ها و اخبار روز را ضروری دانست و بیان داشت: خبرگزاری رسا می‌تواند نقش مؤثری در ارائه مطالب مهم و کاربردی به روحانیان مستقر ایفا کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه اشاره کرد و با بیان این که امروز مسأله خانواده یکی از مسائل مهمی است که دشمن روی آن متمرکز است، گفت: هدف دشمن تزلزل در بنیان خانواده است.
 
حجت الاسلام شکریان همچنین تغییر در سبک زندگی مردم را نیز یک مسأله مهم در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز سبک زندگی خانواده‌ها در کشورمان به سمت غربی شدن پیش می‌رود و فضای مجازی در این خصوص بسیار تأثیر گذار بوده است.
 
وی، طلاق را از دیگر آسیب‌های اجتماعی جامعه امروز دانست و با بیان این که متأسفانه مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی که دارد با معضل بدحجابی مواجه است، افزود: مسأله حجاب جدی است و متأسفانه همه رؤسای جمهور با هدف کسب آرای مردم با این موضوع برخورد سیاسی کردند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه عده‌ای در جامعه تلاش می‌کنند زمینه حذف برخی مفاهیم ارزشی را در جامعه فراهم کنند، گفت: این مفاهیم ارزشی وابسته به زمان نیست و همواره باید در جامعه تقویت شود./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات