۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۰۸۶۰۲
پرونده تحریف امام خمینی؛

همایش تحریم ظالمانه، پاسخی به هجمه سازمان یافته داخلی و خارجی علیه امام

همایش تحریم ظالمانه، پاسخی به هجمه سازمان یافته داخلی و خارجی علیه امام
به منظور لبیک به هشدار تاریخی مقام معظم رهبری، نشست انتقادی با عنوان «تحریف ظالمانه» امروز در قم برگزار می شود.

به گزارش سرویس اندیشه خبرگزاری رسا، امام خمینی(ره) نه فقط در ایران بلکه در سراسر عالم به عنوان رهبری بزرگ شناخته می شود. امروزه زندگانی و افکار متعالی امام، الهام بخش حرکت های اصلاحی و انقلابی در جهت استیفای حقوق مظلومین و مستضعفین در سراسر دنیاست. چنین جایگاهی اقتضای آن دارد که این اسوه هدایتگری، به گونه ای معرفی شود که مخاطبان مشتاق بتوانند با حقیقت همیشه جاوید خمینی کبیر، اُنس بگیرند.

مع الاسف، در سال‌های اخیر جریانات مختلفی دست به تحریف شخصیت و اندیشه امام زده اند. ضروری است تا فارغ از اغراض متعدد جریانات تحریف کننده امام، تبیین و افشای خط تحریف، با قدرت انجام شود تا با ظلم های تاریخی نسبت به امام عزیز، مقابله شود.

خبر/همایش تحریم ظالمانه، پاسخی به هجمه سازمان یافته داخلی و خارجی علیه امام

 

هشدار تاریخی مقام معظم رهبری نسبت به مساله تحریف امام، نشان از اهمیت مساله دارد و تکلیف سنگینی را متوجه دوستداران و حامیان راه امام کرده است.

مقام معظم رهبری می فرماید:
تحریف شخصیّت و راه امام، منحرف کردن صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.

آیا شخصیّت‌ها را هم می‌شود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ی اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد. امام را نباید به‌عنوان صرفاً یک شخصیّت محترم تاریخی مورد توجّه قرار داد؛ بعضی این‌جور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش میکنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین؛ بعضی می‌خواهند امام را این‌جور بشناسند و بشناسانند و این‌جور تلقّی کنند؛ این غلط است.

در داخل هم بعضی ندانسته، بعضی هم دانسته [شخصیّت امام را] تحریف می‌کردند؛ حتّی زمان حیات خود امام. هر حرفی را که به‌نظرشان پسندیده بود، به امام نسبت میدادند؛ درحالی‌که ارتباطی به امام نداشت. بعد از رحلت امام هم همین جریان ادامه داشته است.» ( 14خرداد 1394)

به منظور لبیک به هشدار تاریخی مقام معظم رهبری، و همزمان با سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی، نشست انتقادی با عنوان «تحریف ظالمانه» در قم برگزار می شود.

این نشست با هدف مقابله با پروژه تحریف امام در رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار می شود و تاریخ نگار انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی در آن به سخنرانی خواهد پرداخت.

این مراسم به همت بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی و مشارکت اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در شنبه ۱۱ خرداد ۹۸ ساعت ۲۱ در ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات واقع در کوچه ۶ جمهوری برگزار می شود. /882/ت302/س

ارسال نظرات