۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۰۸۶۱۲
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

رزق و روزی انسان با اطاعت از فرامین الهی وسعت می‌یابد

رزق و روزی انسان با اطاعت از فرامین الهی وسعت می‌یابد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند رزق و روزی انسان را تضمین کرده است، گفت: انسان اگر اهل ظلم و ستم نباشد و خداوند را اطاعت کند رزق او وسعت می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: منشأ همه آسیب‌های فردی و اجتماعی غفلت و عدم معرفت نسبت به قرآن، سیره و سنت است.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند: واجب‌ترین واجب ها و بالاترین فریضه‌ها آن است که انسان نسبت به خداوند، پیامبراکرم(ص) و اولیای الهی معرفت یابد، آنان را باور داشته باشد و به دستورات‌شان عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: انسان اگر اهل نماز باشد تاثیر آن را در زندگی خود خواهد دید؛ اکثر کسانی که می گویند ما اضطراب و نگرانی داریم ارتباط‌شان با قرآن و اهل بیت(ع) ضعیف است؛ امام علی(ع) می فرمایند: انسان اگر تنها باشد اما با قرآن کریم انس داشته باشد هرگز دچار ترس و اضطراب نمی شود.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در حالات شهید تندگویان گفته شده او در نهایت آرامش در سلول انفرادی قرآن قرائت می کرد؛ شهید ابوترابی می گفتند چیزی که زیر شکنجه ها به من نیرو می داد و مرا در سلول آرام می کرد انس با قرآن کریم بود.

وی اظهار داشت: استرس و اضطراب ناشی از عدم شناخت خداوند است؛ آینده نگری برای انسان پیشرفت به همراه دارد اما آینده نگرانی او را متوقف می کند کسانی که نگران آینده هستند دچار تشویش و اضطراب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تصریح کرد: کسی که بندگی خدا را به جای آورد نگران رزق و روزی نیست چون می داند خداوند روزی رسان است؛ بنده واقعی در فراز و نشیب های زندگی دچار ترس و یاس نمی شود؛ انسان اگر اهل ظلم و ستم نباشد و خداوند را اطاعت کند رزق او وسعت می یابد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند انسان را خلق کرده و متکلف است به او روزی دهد بنابراین انسان نباید نسبت به وعده الهی که روزی او را تضمین کرده ناامید شود.

وی ابراز کرد: کسی که به نبی بودن پیامبراکرم(ص) ایمان داشته باشد به همه فرامین حضرت جامه عمل می پوشاند و می داند که تمامی دستورات حضرت از جانب خدا است؛ قرآن معجزه پیامبراکرم(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی اظهار داشت: انسان اگر امام زمان خویش را بشناسد در سختی و دشواری می تواند به آرامش برسد؛ پایین ترین مرتبه معرفت به امام معصوم آن است که بداند امام همسنگ پیامبراکرم(ص) است و تنها تفاوت ایشان با پیامبر در نبی بودن ایشان است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات