۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۰۸۶۵۴

مغربی‌ها علیه معامله قرن شعار دادند

مغربی‌ها علیه معامله قرن شعار دادند
مردم مغرب با تجمع در برابر پارلمان این کشور درحمایت از ملت فلسطین علیه توطئه معامله قرن شعار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک هیئت آمریکایی هفته گذشته به مغرب رفت و درباره معامله قرن با شاه و سایر مقامات بلند پایه این کشور به گفت وگو نشست. در این هیئت جراد کوشنر داماد رییس جمهور آمریکا و مسئول پرونده معامله قرن نیز حضور داشت. این هیئت درپایان سفر خود به مغرب این کشور را یکی دوستان و همپیمانان مهم واشنگتن خواند. سفر هیأت آمریکایی به  کشورهای عربی با هدف همراهی آنها در معامله قرن انجام شده و قرار است نشست اقتصادی معامله قرن بعد از ماه مبارک رمضان در بحرین برگزار شود.

همزمان با روز جهانی قدس مردم مغرب عصر دیروز در برابر پارلمان این کشور تجمع کردند و با سردادن شعارهایی طرح آمریکایی «معامله قرن» را محکوم کردند و از جهانیان خواستند برای جلوگیری از اجرایی شدن این طرح وارد عمل شوند.

 مغربی ها واگذاری سرزمین فلسطین را به صهیونیست ها محکوم کردند و شعار دادند «فلسطین یک کشور عربی است».

به نوشته روزنامه مغربی «هسپریس»، رییسجمعیت مغربی حمایت از مبارزه ملت فلسطین با اشاره به  طرح آمریکایی معامله قرن گفت: ما مخالف طرح های وحشتناک هستیم و به نام ملت مغرب چنین طرح هایی را رد می کنیم و آن را بیانیه «بالفور جدید» از زبان ترامپ می دانیم.

محمد بنجلون تصریح کرد: بالفور جدید دورنمایی از دولت صهیونیستی را ترسیم می کند که فلسطینیان در سرزمین اجدادی خود هیچ جایگاهی ندارند و باید آنجا را ترک کنند.

در این تجمع مردم شعار دادند «ملت توطئه های صهیونیستی را محکوم می کند.»، «نه به سازش»، «نه به توقف مبارزه»، «نه به راه حل های سازشکارانه».

درهمین حال رییس جنبش توحید و اصلاح مغرب با محکوم کردن معامله قرن گفت: این طرح را آمریکایی ها و صهیونیست ها ترویج می کنند تا دولت های عربی به آن بپیوندند. ما از این دولت ها می خواهم به دام معامله قرن نیفتند و علیه آن موضع گیری کنند.

عبدالرحمان شیخی تصریح کرد: باید دربرابر توطئه های صهیونیست ها هوشیار بود چراکه آنان امنیت کشورهای عربی و اسلامی را مورد تهدید قرار داده اند.

یکی از اعضای سازمان دموکراتیک مشاغل مغرب با اشاره به تجمع مردم این کشور درحمایت ملت فلسطین و محکوم ساختن معامله قرن گفت: این تجمع نمودی از حساسیت اقشار مختلف مردم مغرب است و ما معامله قرن و نشست بحرین را محکوم می کنیم و آنها را در راستای توطئه خطرناک واشنگتن- تل آویو علیه آرمان های ملت فلسطین می دانیم.

علی لطفی تاکید کرد: امروز ما در برابر توطئه جدیدی قرار گرفته ایم که فلسطین را هدف قرار داده است. این توطئه از طریق آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای پلید عربی در حال انجام است لذا تمام گروه ها فلسطین و عربی بایستی با متحد کردن صفوف خود جلوی این توطئه بایستند و آن را شکست دهند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات