۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۰۸۶۷۲
آیت الله علم الهدی:

مجازات وابستگان فاسد مسؤولان باید دو برابر باشد

مجازات وابستگان فاسد مسؤولان باید دو برابر باشد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خداوند در قرآن مجازات همسران پیامبر را دو برابر خوانده است و ما نیز باید با تأسی به قرآن همین گونه قانونگذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در جلسه تفسیر سوره احزاب که در مهدیه مشهد برگزار شد با بیان اینکه در نظام اسلامی نسبت ها و وابستگی های خانوادگی افراد را مستحق امتیازات ویژه ای نمی کند، گفت: فردی امام سجاد(ع) را سخت مشغول گریستن دید و به ایشان فرمود که بهشت از آن شما فرزندان پیامبر اکرم(ص) است، شما دیگر برای چه گریه می کنید؟ امام سجاد(ع) برآشفتند و فرمودند: «نسبت با رسول اکرم(ص) کسی را بهشتی نمی کند. بهشت مخصوص پرهیزکار است ولو او یک برده سیاه حبشی باشد و دوزخ مخصوص گنه کاران است ولو یک سید قریشی باشد».

امام جمعه مشهد با اشاره به آیه «وَإِنْ كُنْتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنْكُنَّ أَجْرًا عَظِيمًا» افزود: در این آیه نیز خداوند بهشت رفتن همسران رسول اکرم(ص) را منوط به محسن و نیکوکار بودن آنان می کند و او امتیاز ویژه ای برای آنان به خاطر نسبت شان با پیامبر اکرم(ص) قائل نشده است.

وی با ذکر آیه «يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ مَنْ يَأْتِ مِنْكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ ۚ وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا» خاطر نشان کرد: عبارت و ندای «يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ» در این آیه به معنای اعلام خطر است. همچنین معنای «فاحشه» به معنای کرداری است که در شنیع، زشت و قبیح بودن به نهایت درجه خود برسد. تعبیر مرسوم فاحشه در جامعه دقیق و به معنای واقعی اش نیست و تنها زنی را دربر می گیرد که از کثرت گناه وجودش عین آن گناه شده است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه عبارت «بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَة» به گناه کبیره آشکار اشاره دارد، تصریح کرد: گناه کبیره و صغیره نسبت به فاعل گناه فرق می کند. برخی گناهان صغیره اگر در حضور دیگران انجام شود دیگر صغیره نیست، چرا که اصرار بر انجام این گناه منجر به ریخته شدن قبح این گناه از چشم دیگران و هتک حرمت دین است. فرد معممی که به گناه صغیره علنی می پردازد آبروی لباس روحانیت را برده و این گناه او دیگر صغیره نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: «خداوند متعال گاها پیش از اینکه یک گناه را از فرد عاقل بیامرزد، 70 گناه از یک فرد جاهل را می آمرزد». معصیت در صحنه علنی اجتماع باعث می شود که به دیگران نیز شجاعت گناه کردن بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: در آیه فوق خداوند به همسران پیامبر وعده عذاب دو برابر را در صورت ارتکاب گناهان کبیره مبینه می دهد. همچنین خداوند در این آیه عذاب را به عمل و نتیجه مستقیم اعمال نسبت می دهد و گناه را صورت باطنی عمل می داند، اما در آیه بعد پاداش عمل صالح همسران پیامبر را به صورت دو بار و به خود منسوب می کند. چرا که صورت باطنی عمل صالح یک پاداش است و خدا از فضل خود به آن می افزاید.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه باید در مبارزه با فساد وابستگان مسؤولان به این آیه تاسی کرد، گفت: باید با تاسی به این آیه قرآن هر کدام از وابستگان مسؤولان نظام جمهوری اسلامی را که مرتکب فساد می شوند به مجازات دو برابر محکوم ساخت. نباید با کوتاهی اجازه داد که این چنین افرادی با پایمال کردن خون شهدا مانع تحقق رسیدن نظام اسلامی به آرمان های خود شوند.

امام جمعه مشهد با اشاره به مجازات مسؤولان فاسد در نظام اسلامی افزود: خداوند در مورد رسول اکرم(ص) ایشان را تهدید می کند که اگر از ماموریت خود سرپیچی کند، رگ گردن او را خواهیم زد و دست او را قطع خواهیم کرد. وقتی خداوند چنین تهدیدی را درباره رسول خود اعمال می کند، تکلیف مسؤولان نظام اسلامی در صورت ارتکاب فساد نیز روشن است./861/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
پیشنهاد خیلی خوبی است
0
0