۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۶۰۸۷۰۱
آیت الله صدیقی:

تقوا ظلم را از نهاد انسان می شوید

تقوا ظلم را از نهاد انسان می شوید
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقوا سنگر است و انسان را از بسیاری آفت ها حفظ می کند، گفت: تقوا ظلم را از نهاد انسان می شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شنبه در مسجد بازار به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند ماه رمضان را با خصایصی معرفی فرمود که یکی از آنان شب قدر است.

وی افزود: همچنین خداوند مهمترین شاخصه ماه مبارک رمضان را نزول قرآن کریم، ماه هدایت و اتمام حجت قرار داد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انسان پیوسته نیازمند هدایت است، ابراز کرد: هدایت مهمترین دلیلی است که خداوند اقامه نماز یومیه را بر انسان واجب کرد؛ نماز عمود و استوانه دین است، همانگونه اگر سقف ستون نداشته باشد فرو می‌ریزد دین هم اگر نماز نمی داشت نابود می شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نماز رکن و پایه دین است، گفت: نماز نیز بدون فاتحه الکتاب کامل نیست، در فاتحه الکتاب ما یک دعا داریم و آن این است که خداوند ما را به صراط مستقیم هدایت کند.

وی درباره اهمیت هدایت، اظهار داشت: هدایت به قدری مهم است که انسان در نماز آن را برای همه انسانها درخواست می کند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: جامعه ای که امام و راهنما ندارد به سوی جهنم و‌ نابودی حرکت می کند؛ قوام جامعه به امامت و رهبری و مدیریت سالم است؛ هر خانه ای که پدر و مدیر خوب دارد اعضای خانواده در آرامش و امنیت به سر می‌برند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرآن کریم امام علی(ع) را به عنوان هادی معرفی می کند، عنوان کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند هر ملتی هدایت‌گری دارد و علی هادی امت اسلامی است؛ اگر جامعه هدایتگر نداشته باشد آن جامعه راه به جایی نمی برد.

وی افزود: آیات قرآن کریم تردید پذیر نیست و کسی نمی تواند آیه ای همانند آن بیاورد، امروز دشمنان با هزینه های هنگفت درصدد نابودی اسلام و قرآن هستند اما همین ها با آن همه ثروت نمی توانند حتی یک آیه مانند آیات قرآن کریم را بیاورند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: خداوند قرآن را شفا و درمان معرفی کرده است، نسخه دردها قرآن است و تنها مومن می تواند از شفای قرآنی بهرمند شود؛ کسی که فاسد، ظالم و فاسق باشد از قرآن بهره نمی برد و تنها راه پاک شدن از ظلم تقوا است.

امام جمعه موقت تهران افزود: تقوا ظلم را از نهاد انسان می شوید، انسان با تقوا از خداوند پروا دارد و جرات انجام گناه ندارد؛ تقوا سنگر است و انسان را از بسیاری آفت ها حفظ می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات