۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۸۷۳۳
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

بهترین ارث والدین به فرزندان خوش اخلاقی است

بهترین ارث والدین به فرزندان خوش اخلاقی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خوش اخلاقی بهترین ارث والدین به فرزندان است، گفت: انسان بداخلاق عاقبت بخیر نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: انسان در عالم دنیا نیاز به نصیحت و نصیحت کننده دارد.

وی با بیان اینکه عمر انسان در عالم دنیا بسیار اندک است و تنها یکبار می تواند در این عالم زندگی کند، ادامه داد: زمانی که انسان از نصیحت دیگران استفاده می کند گویی به میزان عمر آنان در عالم دنیا زندگی کرده و برای فرد مصداق زندگی دوباره است.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام امام علی(ع) که فرمودند: هرگز جوانان را به صورت مستقیم نصیحت نکنید، ابراز کرد: فضای مجازی می تواند ابزاری برای نصیحت کردن جوانان باشد اما باید به شیوه گفتار توجه شود تا با بهترین کلام این انتقال صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان حدیثی، گفت: روایت است بالاترین سرمایه و ثروت انسان عقل و بدترین فقر حماقت است؛ حماقت میوه جهل است، هر یک از این دو لشکرانی دارد.

وی افزود: لشکر جهل توسط ابلیس تقویت و تغذیه می شود از این رو لازم است انسان با تقویت لشکر عقل آن را برای مقابله با لشکر جهل قدرتمند کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گناه و معصیت سبب تقویت لشکر جهل می شود، ابراز کرد: عجب، خودبینی، دورغ، تهمت، افتراء و غیبت سبب تقویت جهل در وجود انسان می شود و ثمره آن چیزی جز تنهایی و آتش جهنم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی درباره اهمیت خوش اخلاقی در خانواده، عنوان کرد: کسی که در کانون خانواده به بداخلاقی می پردازد در دنیا و آخرت خیر نمی بیند و آخرتی سیاه خواهد داشت؛ بهترین ارثی که والدین می توانند برای فرزندان داشته باشند خوش اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه انسان نباید با افراد نادان و احمق رفاقت داشته باشد، اظهار داشت: عاقبت دوستی با انسان احمق که جهل او بر عقلش غلبه دارد چیزی جز خسران نیست؛ همچنین انسان نباید با انسان بخیل، ستمکار و فاسق دوستی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نتیجه دوستی با انسان بخیل آن است که هنگام نیاز به تو بی اعتنایی می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات