۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۰۸۷۵۴
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

مسؤولان با حرکت جهادی، انقلابی و مومنانه به مردم خدمت کنند

مسؤولان با حرکت جهادی، انقلابی و مومنانه به مردم خدمت کنند
سردار غیب پرور گفت: باید به معنای واقعی کلمه با حرکت جهادی، انقلابی و مومنانه به امر خدمت بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین شب گذشته در ضیافت افطاری که در دیدار با اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، از شور همیشگی مردم ابراز خرسندی کرد و گفت: مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس همچون گذشته صحنه‌های خوبی را رقم زدند. به عبارت دیگر هرگاه روز قدس فرا می‌رسد، مردم با حضور خود در این مراسم روح جدیدی به کالبد اسلام می‌دمند.

وی در ادامه با اشاره به تبیین معنای بسیج و بسیجی ابراز کرد: تمام کسانی که نظام، انقلاب اسلامی، رهبری و قانون اساسی را قبول دارند، آن‌ها را بسیجی می‌دانیم و اساسا حق نداریم که طیف خاصی از جامعه را بسیجی بدانیم؛ البته بسیج دارای لایه‌ها و مراتبی است که نه‌تنها بر این‌ها اشکالی وارد نیست، بلکه بر غنای بسیج هم می‌افزاید.

حرکت جهادی رمز پیروزی و تجلی حلاوت خدمت است

سردار غیب پرور با بیان اینکه حیات بسیج در گرو خدمات اجتماعی آن است ادامه داد: باید به معنای واقعی کلمه با حرکت جهادی، انقلابی و مومنانه به امر خدمت بپردازیم؛ چون مردم مزه خدمت را خوب متوجه می‌شوند و از سوی دیگر حلاوت خدمت هم از ذائقه‌ها پاک نمی‌شود.

وی در راستای تقدیر از رسانه هایی که در مسیر انقلاب هستند خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و یا بالا رفتن سن ازدواج در جامعه توجه داشته باشند و مطالبی را در قالب این موضوعات منتشر کنند؛ چون در این بخش‌ها نسبت به مردم خیلی وظیفه داریم.

سردار غیب پرور در خصوص بیانیه گام دوم و نقطه نظرات متفاوت در این باره گفت: بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری صادر شده به همین جهت انتظار می‌رود هر رسانه ای با هر نگاه سیاسی که دارد بر روی نکات کلیدی آن متمرکز شود؛ از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی دو سال اخیر به موضوع جوانان بسیار پرداختند، اما رسانه‌ها به این موضوع کمتر پرداخته‌اند.

باور بسیج تعامل با دولت است

وی همچنین تعامل با دولت را در جهت خدمت به مردم موثر قلمداد کرد و افزود: تعامل با دولت را قبول داریم، زیرا دولت و مجموعه دولت کارگزاران این نظام هستند به همین جهت باور ما در بسیج تعامل با دولت است؛ حتی در این رابطه طی یک سال اخیر ۴۴ تفاهم‌نامه با دولت داشتیم؛ هرچند بازخورد قوی از سوی آن‌ها دریافت نکردیم. این در حالی است که بسیج دارای تخصص‌های مختلفی است که می‌تواند دولت را یاری دهد به عنوان مثال حدود ۵۴ هزار مهندس بسیجی در بخش عمران و ۵۷ هزار مهندس بسیجی هم در بخش صنعت داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: امسال تا پایان سال مهندسان بسیجی متعهد شدند ۱۰۰ هزار نیروگاه ۵۰ کیلو واتی را بسازند و تحویل دولت دهند؛ پس به همین دلیل دولت باید بسیج را باور کند؛ چون راه برون‌رفت از مشکلات توجه و استفاده از ظرفیت بسیج است./811/د102/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات