۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۰۸۷۶۸
آیت الله ناصری مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از فرصت جوانی برای کسب معنویت

ضرورت استفاده از فرصت جوانی برای کسب معنویت
استاد عرفان و اخلاق با تأکید بر توجه به نعمت‌هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده، گفت: انسانی که در جوانی مقید به دستورات الهی باشد در پیری نیز به همین صورت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق ظهر امروز، در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه امام سجاد(ع) در مناجاتی از خداوند می خواهد در پاسخگویی به سؤالاتی که در قیامت از ایشان می‌شود موفق باشند، گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) ذکر شده است، در جوانی باید این نعمت را غنیمت بشمارید، در جوانی انسان می‌تواند تبدیل به یکی از اولیای الهی و اصحاب امام زمان(عج) شوند. کهن سالانی که در جوانی مقید به عمل کردن به دستورات الهی بودند در پیری نیز به همین صورت خواهند بود.

وی ادامه داد: صحت و سلامت نعمت دیگری است که انسان باید به درستی از آن استفاده کند، قبل از اینکه صحت بدن از بین برود و مریضی و گرفتاری پیش آید باید مورد استفاده در مسیر طاعت الهی به کار بست، انسان برای حفظ صحت و سلامت خود باید صدقه بدهد و در حد توانش قربانی انجام دهد تا رفع قضا و بلا شود و صحت بدن تضمین شود.

آیت الله ناصری با اشاره به لزوم مراقبت و توجه به فقیران و تهیدستان، اظهار کرد: در روایت پیامبر اکرم(ص) ذکر شده است پیش از اینکه فقیر شوید قدر توانمندی مالی که دارید را بدانید، به نیازمندان همسایه و خویشان خود کمک کنید و یاری رسان آنها باشید. ممکن است زمانی برسد که شما نیازمند و تهی‌دست باشید.

استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه قدر نعمت حیات و زندگی را بدانید، تصریح کرد: تا زمانی که زنده هستید این نعمت حیات را غنیمت بدانید، پیش از اینکه شیرازه زندگی شما از بین برود و دیگر امکان تصرف در اموالتان را نداشته باشید برای آخرت خود کاری کنید و پیشاپیش کوله بار آخرتتان را بفرستید.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: پس از مرگ کسی به فکر انسان نیست، روایات متعددی در این زمینه ذکر شده است، انسان تا زنده است باید به فکر خودش باشد و تلاش کند تا آخرتش را آباد کند. همچنین در روایات متعدد ذکر شده است که برای فرزندان خود حواستان باید جمع باشد، فرزندانی که می‌خواهید به نفع شما کار کنند خودتان باید تربیت کنید، اگر می‌خواهید آنها باقیات الصالحات شما باشند و پس از مرگتان برای شما خیر داشته باشند باید نسبت به تربیت دینی آنها همت داشته باشید./1304/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات