۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۰۸۷۸۹
امام جمعه بجنورد:

فعالیت‌های مقوله عفاف و حجاب مصداقی‌تر و جزئی‌تر اجرایی شود

فعالیت‌های مقوله عفاف و حجاب مصداقی‌تر و جزئی‌تر اجرایی شود
امام جمعه بجنورد گفت: در زمینه عفاف و حجاب کلی گویی فایده ندارد؛ بلکه باید مصداقی و جزئی‌تر برای خود برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل هجمه دشمن ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی، با تأکید بر اجرای فعالیت‌های اصولی و کارشناسی شده در مقوله عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: شناخت درد نیمی از درمان است و تا درد‌های اجتماعی را نشناسیم نمی‌توانیم آن‌ها را درمان کنیم؛ از این رو در ابتدا باید درد بی حجابی و بدحجابی را به خوبی بشناسیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از مسائل و درد‌های اصلی جامعه ما موضوع عفاف و حجاب است، ادامه داد: ما منکر‌های اصلی و فرعی و ام المنکر و ام المعروف‌ها را داریم که باید ام المنکر‌ها را شناخته و از وقوع آن‌ها در جامعه جلوگیری کنیم و از سوی دیگر معروف‌های بزرگ و کلان را در جامعه مطرح کنیم.

وی تأکید کرد: باید در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و مقوله عفاف و حجاب اولویت بندی و اهم و مهم کنیم؛ به گونه‌ای که ابتدای هر سال بدانیم باید امسال با چه منکری به صورت ویژه برخورد کرده و چه معروفی را در جامعه مطرح کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این زمینه کلی گویی فایده ندارد و باید مصداقی و جزئی‌تر برای خود برنامه داشته باشیم، به عنوان مثال برای همه روشن باشد که امسال به صورت ویژه از این دو منکر اصلی جلوگیری کرده و این دو معروف را گسترش دهیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در این راستا باید راهکار‌ها جمع بندی شده و هر سال اولویت کاری در بنیاد عفاف و حجاب یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر تعیین شود و همه دستگاه‌ها وارد میدان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید در بحث‌های فرهنگی هر سال چند اولویت را برای خود تعریف کنیم، روش‌های اجرایی آن را مطرح کرده و به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه باید هر سال چند منکر و معروف را مشخص کرده و فعالیت‌های خود را در راستای نهی و ترویج این منکرات و معروفات اجرایی کنیم تا به نتیجه رسیده و بتوانیم بیلان کاری واقعی ارائه دهیم.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب هم باید اولویت‌ها را با دقت رصد کرده و راهکار‌های اجرایی را ارائه دهیم؛ چراکه اگر همه از درد بگوییم، اما برای درمان راهکار نداشته باشیم به جایی نمی‌رسیم./9314/پ210/ب1
هادی رحیمی
ارسال نظرات