۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۸۸۰۶
حجت الاسلام پژمانفر در گفت وگو با رسا:

اجازه ندهیم عده ای سیره امام را تحریف کنند | با ادعا نمی توان پیرو امام شد

اجازه ندهیم عده ای سیره امام را تحریف کنند | با ادعا نمی توان پیرو امام شد
نماینده مجلس بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف زندگانی امام خمینی(ره) در جامعه و لزوم مقابله با تلاش عده ای برای تحریف سیره امام راحل تأکید کرد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه بی بدیل امام خمینی(ره) در قلوب مردم گفت: جایگاه امام خمینی(ره) و مقبولیت ایشان میان مردم بسیار خاص و منحصر به فردی بود، زیرا توانستند مردم را با سرعت بسیار بالا به سوی خداوند دعوت کنند.

وی بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف زندگانی امام خمینی(ره) در جامعه تأکید و اظهار کرد: امروز باید مراقب باشیم که سیره نورانی حضرت امام(ره) مورد تحریف قرار نگیرد و واقعیت و حقیقت وجودی ایشان و نهضت انقلاب اسلامی برای ما و نسل های بعدی حفظ شود.

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه با اشاره به شاخصه های اصلی پیروان حقیقی حضرت امام(ره) عنوان کرد: پیروان حقیقی امام راحل کسانی هستند که سیره ایشان را به خوبی شناخته و به آن عمل داشته باشند؛ به عبارت دیگر کسانی را می توان پیرو حقیقی خط امام(ره) دانست که توانسته باشند پس از رحلت ایشان پایداری و پایبندی خود را نسبت به جایگاه ایشان حفظ کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری وجود داشتند که شاگرد امام خمینی(ره) بوده و ادعای پیروی از ایشان را داشتند و با همین ادعا برای خودشان موقعیت های بسیاری مهیا کردند، اما در عین حال نتوانستند پایداری و پایبندی به سیره امام(ره) را در عمل خود حفظ کنند.

وی یکی از ویژگی های بارز زندگانی نورانی حضرت امام(ره) را ساده زیستی دانست و تأکید کرد: ساده زیستی امام خمینی(ره) امروز باید بیار بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد، زیرا ساده زیستی ایشان بسیار مثال زدنی است؛ متأسفانه امروز شاهد هستیم که برخی از اطرافیان حضرت امام(ره) علیرغم صراحتی که ایشان در رابطه با عدم وابستگی به دنیا داشتند، برداشت های متفاوتی از ساده زیستی امام راحل دارند.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: امروز با توجه به رفتار برخی از نوادگان حضرت امام(ره) مشاهده می کنیم که نه تنها سیره امام(ره) را در حفظ حریم، تعهد و تقید به اسلام را رعایت نمی کنند، بلکه گاهی رفتارهایی از انها سر می زند که بسیاری از مردم نسبت به ساده زیستی امام خمینی(ره) دچار نوعی پارادوکس می شوند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به عملکرد حضرت امام خمینی(ره) در زمینه ساخت و ساز حسینیه جماران و ساده زیستی ایشان تصریح کرد: تصرفات و تجملاتی که در مرقد امام خمینی(ره) به وجود آمده است هیچگونه همخوانی با سیره ساده زیستانه ایشان ندارد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
روحانیت که اینقدر ادعا داره (سربازان امام زمانیم ،دین مردم را می گوییم وهم لباس پیامبریم)چرا به مجلس ورود نمی کنه?
چرادراین دوره مجلس تعدادروحانیون کمتراز زنان مجلس است؟
0
0