۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۶۰۸۸۰۹

نامه رهبر کاتولیک های جهان به رییس جمهور چپگرای پیشین برزیل

نامه رهبر کاتولیک های جهان به رییس جمهور چپگرای پیشین برزیل
پاپ فرانسیسکو، طی نامه ای گفت: نیکی بر پلیدی چیره خواهد شد، حقیقت بر دروغ و رهایی بر محکومیت سیطره خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیسکو، رهبر کاتولیک های جهان در آخرین نامه ارسالی خویش به «ایناسیو دا سیلوا»، رییس جمهور چپگرای پیشین برزیل در پاسخ به نامه ارسالی وی در اوایل آوریل چنین نوشت که نیکی بر پلیدی چیره خواهد شد، حقیقت بر دروغ و رهایی بر محکومیت سیطره خواهد یافت.

وی در این نامه با ابراز مراتب تأسف و همبستگی خویش به مناسبت درگذشت همسر، برادر و نوه رییس جمهور پیشین در بند از وی خواست که روحیه خویش را از دست ندهد و همچنان به اعتماد به پروردگار ادامه دهد.

علاوه بر این با اشاره به مرگ و رستاخیز حضرت عیسی مسیح(ع) و تأملات مذهبی و فلسفی خویش در خصوص سیاست، مسئولیت سیاسی را چالشی دائمی برای دولتمردان در خدمت به کشور، حفاظت از مردم و  ایجاد شرایط برای آینده ای شرافتمندانه قلمداد نمود.

رییس جمهور پیشین برزیل از ماه آوریل سال 2018 تحت اتهاماتی نظیر فساد مالی و پولشویی به 8 سال حبس متهم شده است و نامه رسالی دومین نامه ای است که پاپ از زمان دستگیری لولا داسلوا برای وی ارسال داشته است علاوه بر این پیش از این یک تسبیح و یک پیام صلح نوشته شده بر نسخه ایتالیایی اثر رییس جمهور پیشین برزیل تحت عنوان « حقیقت پیروز خواهد شد»، برای وی ارسال کرد این در حالیست که رییس جمهور سابق برزیل نیز در اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی طی ارسال یادداشتی به پاپ از وی به خاطر حمایت از برقراری عدالت و حقوق فقرا سپاسگزاری کرد.

ترجمه متن کامل نامه ارسالی پاپ به رییس جمهور پیشین برزیل به شرح ذیل است:

لوئیس ایناسیوی محترم

نامه محبت آمیزتان را در تاریخ 29 مارس دریافت داشتم که در آن علاوه بر سپاسگزاری از کمک این جانب در دفاع از حقوق فقرا و محرومان این کشور نجیب، ضمن اذعان به وضعیت روحیه خویش، ارزیابی تان خود در باره اوضاع اجتماعی و سیاسی برزیل را به اطلاع رساندید که بسیار سودمند خواهد بود.

همانطور که در پیام 52 به مناسبت روز جهانی صلح در تاریخ 1 ژانویه اشاره نموده ام، مسئولیت سیاسی یک چالش دائمی است برای همه کسانی که دستور خدمت به کشور خود، محافظت از مردم آن و فعالیت جهت ایجاد شرایط برای آینده ای شرافتمندانه و عادلانه را دریافت می دارند. همانند پیشینیانم، من نیز معتقدم که سیاست می تواند به شکلی برجسته از خیر در صورت احترام بنیادین به زندگی، آزادی و کرامت افراد مبدل گردد.

این روزها، رستاخیز عیسی مسیح را جشن می گیریم. پیروزی عیسی مسیح  بر مرگ امید بشریت است. قیام مسیح، گذر وی از مرگ به زندگی، قیام ماست: به  یمن وی، می توانیم از تاریکی حرکت به نور، از بردگی این جهان به آزادی سرزمین موعود گذر کنیم، و از گناهی که ما را از خدا جدا می سازد و از برادران به دوستی که ما را به وی پیوند می دهد، گذر کنیم، گذر از ناباوری و ناامیدی به شادی مطمئن و عمیق کسی که بر این باور است که در نهایت نیکی بر پلیدی چیره خواهد شد، حقیقت بر دروغ و رهایی بر محکومیت سیطره خواهد یافت.

شاهد آزمون های دشوار و مصائبی که به تازگی تجربه کردید، هستم، به ویژه از دست دادن برخی از عزیزانتان: همسرتان ماریسا لتیسیا، برادرتان خنیوال ایناسیو و نوه هفت ساله اتان آرتور، می خواهم قرابت معنوی خویش با شما را ابراز دارم و شما را تشویق نموده و می خواهم که روحیه اتان را از دست ندهید و همچنان به اعتماد به خداوند ادامه دهید.

دعای خود به شما را اطمینان می دهم و در این مناسبت شادمانی عید پاک، نور عیسی مسیح ، برخاسته از مرگ و قله امید، از شما می خواهم که دست از دعا برایم برندارید.

مسیح به شما خیر و برکت عطا فرماید و مریم مقدس از شما محافظت کند.

با احترام برادرانه

فرانسیسکو

ارسال نظرات