۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۸۸۱۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

فقه جواهری سفره الهی برای فقهای شیعه است

فقه جواهری سفره الهی برای فقهای شیعه است
استاد حوزه علمیه گفت: کتاب ۴۰ جلدی جواهرالکلام سفره الهی برای فق‌های شیعه و چشم و چراغ مکتب تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: اگر انسان با انصاف و میانه رو باشد و در آیات و روایات دقت کند به این نتیجه می رسد که خداوند بی نیاز از همه مخلوقات است و جز خیر دنیا و آخرت برای بندگانش چیزی از آنان نخواسته است.

وی افزود: حال اگر انسانی این خواست خداوند را قبول نکند و بگوید من خیر دنیا و آخرت را نمی خواهم، پروردگار عالم بسیار نرم و آرام در قرآن کریم می فرماید او به ضرر خودش این خیر دنیا و آخرت را نخواسته و این درخواست به زیان من و آفرینش من نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: خداوند خطاب به انسان ها می فرماید اگر شما خوبی کنید به خودتان بوده نه به من؛ انسان باید با کسی که داری سه خصوصیت است رفت و آمد کند، نخست اینکه دیدن او انسان را به یاد خدا بیاندازد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دینداران در اقصی نقاط جهان پراکنده هستند و اینگونه نیست که در قیامت کسی ادعا کند محیط من آلوده بوده به همین خاطر گمراه شدم زیرا در قلب اروپا من با کسانی مواجه شدم که در نماز از ابتدای تکبیرةالاحرام تا پایان آن با اشک نماز می خواندند.

وی با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) گفت: حضرت می فرمایند: هر کسی مرا ببیند با همه وجود خداوند را دیده است؛ دوم اینکه انسان باید با کسی نشست و برخاست داشته باشد که هنگام ملاقات به دانش او افزوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: همچنین با کسی همراه شود که با عملش انسان را به آخرت سازی تشویق شود؛ این بنای جهان است که هر کسی عمل نیکی انجام دهد نتیجه آن به خودش بر می گردد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: پاسخ نیکی کافر، بت پرست و مشرک در دنیا است و به عالم آخرت نمی ماند و خداوند نیکی آنان را در همین دنیا تسویه می کند اما خداوند پاداش نیکی انسان مومن را در دنیا و آخرت عطا می کند.

وی با بیان حدیثی از کتاب جواهرالکلام، اظهار داشت: فقه جواهری کتابی 40 جلدی است که چشم و چراغ شیعه محسوب می شود و امام راحل به حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان سفارش می کردند که از فقه جواهری غافل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: در این کتاب سخنان بسیار باارزشی بیان شده و بنده هیچ فقیهی را سراغ ندارم که در درس خود سراغ این کتاب نرود؛ چون سفره الهی برای فقهای شیعه و فقه استدلالی است.

استاد حوزه علمیه افزود: در این کتاب آمده پیامبراکرم(ص) در شب معراج بهشت و مردم آن را به من ارائه دادند؛ انسان هایی که در بهشت هستند در همین عالم دنیا هم در بهشت‌اند و جهنمیان نیز چنین هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به 124 هزار پیامبر غیر از رسول خدا(ص) امر واجب کرد که از مردم درخواست مزد رسالت نکنید اما به حضرت محمد(ص) فرمان داد به مردم بگوید مزد رسالت من مودت و اطاعت از اهل بیت(ع) است؛ مودت از اهل بیت(ع) تبعیت و پیروی از سیره و سبک آن بزرگواران است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات