۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۶۰۸۸۲۰

راه‌اندازی کتابخانه‌ای در قم برای مطالعات تخصصی پیرامون «گام دوم انقلاب»

راه‌اندازی کتابخانه‌ای در قم برای مطالعات تخصصی پیرامون «گام دوم انقلاب»
در این کتابخانه، بیش از 200 عنوان کتاب با موضوع سخنان، بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی گردآوری شده است و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتابخانه مطالعات تخصصی منویات رهبر معظم انقلاب در بخش مخزن کتابخانه جامعه‌الزهرا (س) در قم راه‌اندازی شد.
ریحانه حقانی معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) گفت: کتابخانه مطالعات تخصصی منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در بیانیه گام دوم به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا (س) جهت بهره‌مندی پژوهشگران در بخش مخزن کتابخانه جامعه‌الزهرا (س) راه‌اندازی شد.

حقانی با اشاره به آثار موجود در این کتابخانه بیان کرد: آثار موجود در کتابخانه مطالعات تخصصی منویات رهبری در بیانیه گام دوم یا مولف معظم‌له است و یا اینکه توسط مولفان دیگر، درباره ایشان و آثارشان تالیف شده است.

معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) ادامه داد: در این کتابخانه، بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوع سخنان، بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی گردآوری شده است و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در تلاشیم کتب دیگری را نیز به این آثار بیفزائیم، افزود: این کتابخانه جهت استفاده پژوهشگران در بخش مخزن کتابخانه جامعه‌الزهرا (س) آماده ارائه خدمات است و کلیه کسانی که عضو کتابخانه هستند می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند.

حقانی به برخی عناوین آثار موجود در این کتابخانه اشاره کرد و افزود: حدیث ولایت، انسان ۲۵۰ ساله، منشور حوزه و روحانیت، منظومه فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای در حوزه جنگ نرم، سایه سار ولایت، هنجارسازی حجاب برتر از دیدگاه مقام معظم رهبری، آمریکا از دیگاه رهبری، فلسطین از منظر مقام معظم رهبری، کتاب و کتابخوانی در آیینه رهنمود‌های رهبری، پرتوی از خورشید، ماه بندان، امیر حماسه ها، جام عبرت، اقتصاد و عرصه اقتصادی از نگاه مقام معظم رهبری، دفاع از هویت جمعی کشور و ملت ازجمله آثار موجود در این کتابخانه هستند.

معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) ادامه داد: نرم‌افزار حدیث ولایت نیز که شامل مجموعه رهنمود‌های مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی است، به همت معاونت پژوهش این مرکز جهت استفاده اساتید، پژوهشگران و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در رایانه‌های بخش بانک اطلاعات کتابخانه و کتابخانه تخصصی پژوهش نصب شده است.

وی در رابطه با این نرم‌افزار بیان کرد: این نرم‌افزار شامل متن کامل بیانات، سخنرانی‌ها، خطبه‌ها، مصاحبه‌ها و دیدار‌های معظم له، متن کامل مکتوبات، پیام‌ها، نامه‌ها، ابلاغ‌ها و انتصاب‌های معظم له، ارائه فهرست عناوین و سرفصل‌های متون برنامه با قابلیت جستجو، جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست بیانات و مکتوبات است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات