۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۰۸۸۵۲

بیانیه جامعة‌المصطفی به مناسبت ایام سالگرد ارتحال امام

بیانیه جامعة‌المصطفی به مناسبت ایام سالگرد ارتحال امام
جامعه‌المصطفی در سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت شهدای قیام 15 خرداد، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه‌المصطفی در سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت شهدای قیام 15 خرداد، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

در آستانه فرارسیدن نیمه خرداد، سالروز عروج ملکوتی امام خمینی‌(ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342، شاهدیم که آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از پیش در جهان طنین‌انداز شده و آرمان‌های والای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، با شکافتن مرزهای جغرافیایی، به عمق دل‌های آزاد‌ی‌خواهان جهان نفوذ کرده است و روز به روز، نتایج عینی آن را در جای جای جهان می‌بینیم.

انقلاب اسلامی ایران، حماسه‌ای شگرف در تاریخ معاصر به شمار می‌رود که با عنایت خاص خدای متعال و به دست حماسه‌آفرین بی‌بدیل قرن، امام خمینی(ره) و همراهی مردم شریف ایران، با هدف برپایی نظام جمهوری اسلامی به پیروزی رسید. در فرهنگ غنی انقلاب اسلامی و در حافظه تاریخی ملت مؤمن و مبارز ایران، برای همیشه نیمه خرداد با نام و یاد خمینی کبیر عجین گشته است و پیوندی ناگسستنی دارد.

14 خردادماه، سالروز عروج آسمانی ابرمردی از تبار پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و رهبری بی‌بدیل است كه به پشتوانه ملتی غیور، بزرگ‌ترین رویداد قرن 20 را رقم زد. رهبر کبیر انقلاب اسلامی، با استعانت از خدای متعال و با رخصت از رب‌الارباب، به جایگاهی دست یافتند که سلوك و نجواهای عارفانه‌شان با پروردگار، همواره، زبانزد نزدیكان و یاران ایشان بود و نفس مسیحایی ایشان، هدایتگر آنانی شد که «لیقوم‌الناس بالقسط» بودند.

با وجود گذشت سی سال از ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و فقدان آن شخصیت و مرجع تاریخ‌ساز، رساتر از گذشته می‌توان گفت امام خمینی(ره)، با پی‌ریزی حکومت مبتنی بر اسلام و برانداختن نظام پوسیده و منحط سلطنت موروثی، تحولات شگرفی فراتر از جغرافیای ایران در منطقه و بلکه در فراسوی آن رقم زدند، به گونه‌ای که قرن جدید، قرن سقوط قدرت‌های دست‌نشانده و عروج دوباره اسلام شده است.

امروز در حالی سالگرد رحلت جانگداز بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را به سوگ می‌نشینیم و نیز برای شهدای قیام 15 خرداد، اقامه عزا می‌کنیم که فرزندان اسلام در فلسطین، بحرین، یمن، عربستان و دیگر کشورهای اسلامی، با پیروی از نهضت اسلامی امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، قیام‌های پرشوری در برابر طواغیت و استکبار جهانی آغاز کرده‌اند.

ظلم‌ستیزان سراسر گیتی، با نگاهی به جانفشانی ملت غیور ایران در آوردگاه‌هایی نظیر 15 خرداد 42، سرمشقی بس درس‌آموز خواهند یافت از جان‌فشانی، دلدادگی و پیروی بی‌چون و چرا از مصلحی که دمادم از حقانیت می‌گفت و دیگران را به برپایی قسط و داد فرامی‌خواند.

بدون تردید، قیام 15 خرداد و عروج خونین شمار زیادی از مردم شریف ایران اسلامی، سرآغاز نهضتی بود كه در سنوات بعد، خود را در قامت انقلاب اسلامی نشان داد.

بدیهی است که امت اسلامی و به ویژه ملت مسلمان ایران، که با بصیرت روزافزون، تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) را آرزو می‌کنند، اجازه نخواهند داد دشمنان مستکبر، منحرفان و فتنه‌‌جویان وابسته به آنها در برابر حرکت عظیم بیداری اسلامی مانعی ایجاد نمایند.

جامعه‌‌المصطفی‌العالمیه، ضمن گرامی‌‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای قیام 15 خرداد و نیز در سی‌امین سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، همنوا با آحاد ملت ایران و دیگر ارادتمندان امام خمینی(ره) در سراسر گیتی، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و امام(ره)، صریحاً اعلام می‌دارد گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، در برابر ظلم و قداره‌کشی زورگویان عالم می‌ایستد و تا پای جان، خود را حافظ منافع ملت ایران در عرصه‌های گوناگون می‌داند./1324/ج

جامعه‌المصطفی‌العالمیه

12 خرداد 1398

مصطفی رستمی
ارسال نظرات