۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۸۸۹۵
آیت الله ری شهری:

امام خمینی سبب گسترش اسلام در جهان شد

امام خمینی سبب گسترش اسلام در جهان شد
آیت الله ری شهری گفت: امام خمینی دارای مقام های معنوی زیادی بود از جمله یکی از حسنات امام این بود که موجب شد اسلام در جهان گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله ری شهری، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امروز در نشست تخصصی «سیره علمی و عملی امامین انقلاب» در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با اشاره به خاطراتی از امام خمینی به تبیین ویژگی های معنوی و شخصیت والای بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: «اگر عقل کسی کامل شود، دارای صفات مختلفی است از جمله این که همه انسان ها را برتر از خود دانسته و خود را با همه خوبی‌هایی که دارد، بدترین آدم می بیند.»، برای فهمیدن این روایت تا انسان به این مقام نرسد متوجه نمی شود و اهل بیت دارای چنین مقامی بودند همچنین امام خمینی به این مقام رسیده بود.

آیت الله ری شهری افزود: امام خمینی دارای مقام های معنوی زیادی بود از جمله یکی از حسنات امام این بود که اسلام در جهان گسترش می یابد همچنین تا آخرین لحظه نماز ایشان ترک‌ نشد و توجه به ترک گناه داشتند.

همچنین جلالی، مدیر گروه سادات و مفاخر اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی خراسان در خصوص ابعاد حکمت در اندیشه امام خمینی و حجت الاسلام نوایی، مدیر میز نخبگان خراسان رضوی در مورد نظام سازی سیاسی شریعت و فقه از منظر امام خمینی و آیت الله خامنه ای به ارائه مقاله پرداخت.

حجت الاسلام محمدرضا جواهری، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در مورد چیستی رهبری کاریزماتیک و چرایی تضاد آن با شخصیت امام خمینی و وحید جلیلی دبیر جبهه مطالعات اسلامی در مورد «جریان هنر انقلاب اسلامی» و جایگاه آن در اندیشه های امامین انقلاب به ارائه مقاله پرداخت./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات