۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۰۸۸۹۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

اقتدار نبوی مواجهه اسلامی با دشمنان عهدشکن است

اقتدار نبوی مواجهه اسلامی با دشمنان عهدشکن است
استاد حوزه علمیه قم اقتدار نبوی در جریان یهودیان بنی نضیر را یک قاعده مهم تاریخی توصیف کرد و گفت: سپاه غیبی رعب پاسخ دندان‌شکن به دشمنان دل‌خوش به قول منافقان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در آیین بیان نکات تفسیری محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان این‌که سوره حشر از سوره‌های مدنی قرآن کریم است که دربرگیرنده مطالب مهمی برای مؤمنان است، اظهار داشت: آیات اولیه سوره حشر اشاره به یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام دارد؛ تاریخی که یهودیان یکی از معاهدات خود با پیامبر اکرم (ص) را نقض کردند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به این‌که برخی از منافقان مسلمان در پیام‌هایی مخفیانه به یهودیان پیام استقامت بر پیمان‌شکنی خود داده بودند، عنوان کرد: در جامعه امروزی ما برخی به دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی در مسئله مذاکرات پیام استقامت و تشدید تحریم‌ها را دادند که تا شاید بتوانند از این را ملت ایران را از پای دربیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم بابیان این‌که قاطعیت پیامبر اکرم (ص) در مواجهه با پیمان‌شکنی یهودیان یکی از مهم‌ترین آموزه‌های استراتژی تاریخ اسلام است، گفت: در جهاد با دنیای کفر نباید فقط به تحلیل ظواهر و اقلام سلاح‌های دشمن بسنده کرد.

وی ادامه داد: در ادامه آیات سوره حشر خداوند متعال گواه داده است که با سپاه رعب بر قلب دشمن هجوم برده و زمینه شکست قطعی آنان را فراهم آورد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیگر مصادیق امروزی سپاه رعب که نوعی امداد غیبی است، گفت: توقف ناو آمریکا در دریای سرخ، وحشت و رعب محرز در چهره نظامیان دستگیره شده آمریکایی به دست سپاه پاسداران و ایستادگی کودک فلسطینی در مقابل تانک اسرائیلی از مصادیق رعب به‌عنوان امداد غیبی در معادلات نظامی امروزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مواجهه مقتدرانه پیامبر اکرم (ص) با یهودیان بنی نضیر فقط یک تاریخ نیست، ابراز داشت: این مواجهه یک قاعده الهی و یکی از قانون‌های کلیدی مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند «این‌ها بخشی از مظاهر عزت جمهوری اسلامی است که جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آمد. سردمداران نظام سلطه نگران‌اند؛ پیشنهادهای آن‌ها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولت‌های اروپایی را نیز خدعه گر و غیرقابل‌اعتماد می‌داند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آن‌ها با دقّت حفظ کند؛ از ارزش‌های انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد و در همه حال، عزت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌ جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حلّ خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت.»/837/ج

ارسال نظرات