۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۰۸۸۹۷
آیت الله ناصری:

تربیت صحیح فرزندان به نفع دنیا و آخرت والدین است

تربیت صحیح فرزندان به نفع دنیا و آخرت والدین است
استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه فرزندان از والدین خود الگو می‌گیرند، گفت: تربیت صحیح فرزندان یکی از وظایف مهم پدر و مادر بوده و در دنیا و آخرت به نفع والدین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه باید همه ما با خداوند عهد ببندیم که بنده خدا باشیم نه بنده شیطان و هوا و هوس، گفت: بندگی حقیقی و طاعت و عبادت خداوند تنها راه نجات ما است، باید برای قرار داشتن در این مسیر با خداوند عهد و پیمان ببندیم.

وی در ادامه افزود: تربیت صحیح فرزندان یکی از وظایف مهم پدر و مادر است، حاصل عمر ما فرزندان ما هستند، وارث ما و باقیات الصالحات ما فرزندان هستند، در روایت ذکر شده به هر صورت که ما باشیم فرزندان ما هم خواهند بود و از والدین الگوبرداری خواهند کرد.

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت تربیت دینی فرزندان از سوی والدین، تصریح کرد: تربیت صحیح فرزندان در دنیا و آخرت به نفع والدین است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: حضرت عیسی از جمعیتی عبور می‌کرد که متوجه شد کسی در قبری در حال عذاب شدن است، حضرت در مسیر برگشت از همان محل گذشت و متوجه شد عذاب آن شخص قطع شده است، حضرت عیسی علت را سؤال کردند و خطاب شد که این فرد فرزندی متخلق به اخلاق حسنه دارد که مسیر خرابی را بازسازی کرد و بچه یتیم و فقیری را پناه داد، به همین دلیل این شخص به خاطر اعمال صالح فرزندش بخشیده شد.

وی در ادامه افزود: کسی که صله رحم کرده و به والدین خود احسان کند من ضمانت می‌کنم عمرش طولانی شود، محبت در میان اقوام داشته باشد و کثرت مال نصیب او شود. امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر از مرگ می‌ترسی ضمانت کن که به فامیل و اقوام احسان داشته باشی من هم ساده جان دادن تو را ضمانت خواهم کرد.

استاد عرفان و اخلاق با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: نگاه محبت آمیز به والدین ثواب حج دارد و حسنات فراوان برای فرزند به دنبال خواهد داشت. در روایتی ذکر شده است فردی ثروتمند دچار فقر و گرفتاری فراوان شد، علت این بود که پدر فقیر و گرفتاری داشت اما از کمک کردن به او سرباز می‌زد و حاضر نبود کمکی به پدر خودش بکند. اون ابتدا ثروتمند بود و اموال بسیار داشت اما این عدم یاری رسانی به پدر موجب شد تا تمام اموالش به یکباره از میان رفت و فقر و تنگدستی بسیاری گریبان گیر او شد./1304/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات