۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۶۰۸۹۱۸
در همایش تحریف ظالمانه عنوان شد؛

این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود

این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود
یکی از شیوه‌های جنگ علیه انبیا تحریف تعالیم آنان بوده است. همین شیوه را دشمنان اسلام ناب در جنگ علیه امام و میراث فکری و تمدنی ایشان به کار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس اندیشه خبرگزاری رسا، داستان تحریف امام خمینی(ره) آنقدر پیچیده شده است که به آسانی کتاب‌های متعددی نوشته می‌شود که حتی به عنوان کتاب سال توسط دولت انتخاب می‌شود، اما در این کتب امام خمینی را آنگونه که دوست داشتند یا آنگونه که سفارش گرفته بودند، معرفی کردند.

شنبه یازدهم اردیبهشت ماه بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نشست تخصصی خود با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی استاد تاریخ، حجت الاسلام والمسلمین ذبیح الله نعیمیان، استاد فقه سیاسی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمدمهدی، ماندگاری کارشناس مذهبی و حجت الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی، استاد حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداختند.

تحریف، شیوه مقابله با انبیا و اولیا

در آغاز برنامه پیام آیت الله شیخ محسن اراکی قرائت شد: یکی از شیوه‌های جنگ و ستیز علیه انبیا توسط دشمنان آنان تحریف تعالیم آنان بوده است. همین شیوه را دشمنان اسلام ناب در جنگ علیه امام و میراث فکری و تمدنی آن حضرت به کار گرفته‌اند و به همین دلیل تبیین صحیح اندیشه و راه سلوک تربیتی، اخلاقی و سیاسی ایشان یکی از مهمترین وظایف میراث‌داران راه و خط امام است.

گزارش // این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود

گزارش // این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود

متن پیام آیت الله اراکی به همایش تحریف ظالمانه

در پیام آیت الله اراکی به انواع تحریف اشاره شده است که در این دسته بندی به تحریف کتمانی، تحریف تبدیلی، تحریف مفهومی و تحریف تطبیقی توضیح داده شد.

حق را باطل جلوه می‌دهند

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری به سخنرانی پرداخت و گفت: یک سوال را باید طرح کنم، چرا شخصیت‌هایی مثل امام مورد تحریف قرار می‌گیرند و این تحریف در راستای شخصیت امام بزرگوارمان است. در آیات و روایات که می‌بینیم به این می‌رسیم که هر گروهی که خدا به عنوان اسوه معرفی کرده است، چه انبیا و چه ائمه معصومین علیه السلام و فقیهان مجاهدان که تعبیر به صالحان شده است و چه شهدای عزیز آنها را تحریف می‌کنند، دشمنان خدا چون نمی‌خواهند مردم در مسیر هدایت قرار بگیرند، باید دوتا تحریف بکنند، 1- حق را باطل جلوه بدهند. 2- باطل را حق جلوه بدهند.

 آیا این تحریف کار می‌آید؟ خداوند می‌فرماید انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون، هرچقدر دشمن تلاش می‌کند در جهت تحریف انسان‌های کامل و شاخص در واقع آب در هاون می‌کوبد و کار را سخت می‌کند که ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

گزارش // این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود

دشمنان امام را بهتر از ما شناختند

دشمنان هرچقدر به دنبال تحریف امام هستند، زحمت ما را زیاد می‌کنند ولی نتیجه‌اش مراجعه بیشتر به این شخصیت است و محافظتی که خداوند دارد،قوت گیرد. دلیل اول تحریف دشمنی دشمنان است و با آگاهی دشمن تحریف می‌کند. کسانی پیامبر را تحریف کردند که قرآن می‌فرماید: یعرفونه کما یعرفون ابناءهم. کسانی امام را امروز تحریف می‌کنند که با امام بودند ولی چون خط فکری‌شان با امام یکی نیست، دست به تحریف می‌زنند. علت دوم تحریف فقدان تبیین است و هر کجا تبیین درست و جامع و کاملی داشته باشیم، تحریف صورت نمی‌گیرد.

کسانی که باید در دوران پیامبر اسلام، خلیفه رسول الله را معرفی می‌کردند، این کار را نکردند و خلیفه رسول الله تحریف شد و جایگاه‌ها عوض شد و دیگران در این جایگاه قرار گرفتند. امروز بعد از چهل سال از انقلاب و بیش از 50 سال از نهضت، ما هنوز شخصیت امام همه ابعادش را تبیین نکردم و تعبیر قشنگی که از آیت الله اراکی نقل می‌کردند، وقتی تبیین جامع انجام نشود، قطعا تحریف جای خودش را باز می‌کند و میدان پیدا می‌کند.

توجیه اشتباهات کار داخلی‌ها است

دلیل سوم توجیه است. دو گونه تشخیص می‌دهیم وظایف خویش را، اولی از ناحیه دشمنان است، دومی از ناحیه دوستان نادان است و سومی کاملا داخلی است. تحریف از داخل صورت می‌گیرد. انسان‌ها دونوع تشخیص می‌دهند که می‌روند سراغ ولی و با نگاه ولی تشخیص می‌دهند و ببینید خدا چه قسم بزرگ و شدیدی خورده است. خدا قسم خورده است که ایمان ندارند کسانی که برای تشخیص‌شان سراغ تو نیایند و وقتی تشخیص دادی و حکم کردی، در دلشان دل دل نکنند. در دل تسلیم باشند و در عمل مطیع باشند.

کسانی که می‌روند نزد ولی برای تشخیص، تسلیم ولی می‌شوند. کسانی که سراغ ولی نمی‌روند و سراغ خودشان برای تشخیص می‌روند، داخلی هستند و برای خودشان ملاک تشخیص هستند و برای تشخیص خودشان به دنبال توجیه هستند، توجیه چیست؟ نگاه یک جانبه به کلام ولی. مثال واضح آن امام الگویی که برای نظام اسلامی ارائه دادند فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه کلمه زیاد. در کشور ما دو تفکر است و دسته‌ای بیشتر طرفدار جمهوریت هستند و تکه‌های جملات امام که فرمود: میزان رای ملت است. دسته دوم بیشتر به جنبه اسلام توجه دارند که جملات امام در بعد اسلامیت را می‌آورند.

گزارش // این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود

بیشتر بخوانید: تحریف امام خمینی در خاطره‌سازی‌های ابراهیم یزدی 

امام غیرقابل تحریف است

حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان با تاکید به تحریف ناپذیری حضرت امام عنوان کرد: مقام معظم رهبری تعبیری دارند در جملات‌شان بیان داشتند که نمی‌شود امام را تاویل کرد، امام را برخلاف آنچه بود معنا کرد، حرف‌های او موجود است. نکته‌ای که در فضاهای مختلف تاکید فرمودند، تحریف ناپذیری حضرت امام بود. تحریف ناپذیری امام امری است که موجب امید است و نشان می‌دهد که ما نباید در دام یاس بیفتیم و نمی‌افتیم. از باب انجام وظیفه باید تبیین کنیم.

بعضی از جزئیات محصول علمی امام نظامی مبتنی بر ولایت فقیه بود. از اول انقلاب این مسئله مطرح بود که ولایت فقیه سابقه‌ای ندارد و حضرت امام از اول خودشان با صدای رسا به شبهات پاسخ گفتند و در جلد ده صحیفه باشد که در مقطعی که پیش نویس قانون اساسی نوشته شده بود و برای تدوین قانون اساسی شکل گرفته بود و موج حملات پر رنگ بود و در قبل از رای به قانون اساسی و در دفاع از ولایت فقیه مکرر صحبت فرمودند، شبهه‌ای که سال‌ها گفته می‌شود و تکرار می‌شود.

تکرار تکنیک دشمن برای اقناع مخاطب

یکی از شگردهای تحریف‌گران امام تکرار مستمر شبهات در فضاهای مختلف است و نادیده گرفتن پاسخ‌ها است و این شگرد را باید شناخت و در برابر آن ایستاد. امام به صورت جدی ایستادند اما در مقطعی زمینه سازی بزرگانی مثل آیت الله گلپایگانی و مرعشی نجفی و بسیاری از علما به صورت جدی به میدان آمدند و کسانی که مطرح می‌کنند که پیش نویس اول قانون اساسی ولایت فقیه مطرح نشده بود.

 مگر پیش نویس قانون اساسی قرار بود حکایت گر نظر امام باشد و آیا امام آن را تایید کرد و امام خمینی نظر ولایت فقیه و دیدگاهشان را جدید مطرح کرده بود که به پیش نویس تمسک می‌کنید؟ آیا سال‌ها قبل امام این را مطرح نکرده بود؟ مکررا از این مسئله دفاع نکرده بودند و شبهه ولایت فقیه را مفصل توضیح دادند و اولین مدافع جدی ولایت فقیه خود حضرت امام بود.

تحریف راهی برای فرار از پاسخ

غیر از تقریر امام توسط آیت الله سبحانی تقریر دیگری که جدید منتشر شده است، مرحوم حسین اشتهاردی در کتاب تقریر اصول ایشان که سال‌های اخیر چاپ شد و درس ولایت فقیه آن زمان در درس خارج اصول امام دارند و تقریر جدید آیت الله سبحانی پرسیدم و ایشان فرمودند که سال 1330 امام ولایت فقیه را درس دادند. تقریر جدیدی که آیت الله جوادی آملی به تحریر الاصول ببینید و همان جا در بحث اجتهاد و تقلید که مربوط به سال 37 است، ولایت فقیه را منتشر کردند.

سپس حجت الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی با بیان خاطره‌ای بحث را آغاز کرد و ابراز داشت: تحریف رفتار منطقی و هوشمندانه است از سوی کسانی که نمی‌توانند در مقابله عقبه محکم جریانی بایستند و تلاش دارند به نحوی آن را بزنند.

شهید مطهری بیانی دارند و می‌گویند که بعد از رحلت حضرت رسول اکرم صل الله علیه، به صورت عملی دین از سیاست جدا شد. علت آن این بود که کسی که نمی‌فهمید بر مصدر صدارت بود و کسی که اسلام را می‌فهمید و اسلام شناس است و چشمه زلال معرفت بود، بر مصدر زعامت نبود و به همین خاطر اگر می‌خواستند هم نمی‌توانستند اسلام را پیاده کنند، هر چند از ابتدا به دنبال پیاده‌سازی اسلام نبودند. شهید مطهری معتقد است که این در شمار بدترین نوع و شیوه تحریف است.

به دنبال این هستند تا یک مرگ خاموش برای ما که به دنبال شکوفایی و حیات هستیم، رقم بخورد. حضرت امام نشان داد که فهم اسلامی ایشان باعث احیای ما شد و حضرت آقا این مسئه را به بیان‌های زیبایی ایراد کردند.

گزارش // این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود

شیطان اولین تحریف‌گر تاریخ

حجت الاسلام سیدحمیدروحانی در پایان به تاریخ تحریف پرداخت و از دوران گذشته تا کنون مسئله برخورد میان حق و باطل را ترسیم نمود و عنوان کرد: اولین کسی که دست به تحریف زد، شیطان بود. شیطان به شیوه فریبنده‌ای تلاش کرد تا درباره شجره‌ای که به آدم و حوا هشدار داده شده بود، تحریف کند. به این گونه که ضررهایش را منفعت جلوه داد.

با اطلاع و آگاهی عرض می کنم که آثار امام را مطالعه نکردیم و عزمی هم برای مطالعه نداریم و برای اینکه از شخصی دفاع کنیم باید آگاهی داشته باشیم یا به گونه‌ای بعضی دفاع می‌کنند که بدتر شود. برای زیرسوال بردن خط امام تا آنجا وقیح است که صریحا می‌گوید که کلام امام به دردما نمی‌خورد. رئیس جمهور بهمن 95 به مرقد امام آمد و شخصی که عنوان یادگار امام را یدک می‌کشد در کنارش ایستاده بود و گفت ما نباید مانند متحجرین به مشتی کلمات بی‌روح امام خود را محدود کنیم.

بیشتر بخوانید: عمادالدین باقی از بی‌بی‌سی تا امام خمینی‌شناسی

گزارش // این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود

کتاب الف لام خمینی تحریف امام است

امروز شاهد توطئه جدیدی هستیم، کتابی را تحت عنوان الف لام خمینی را به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب کرده و رئیس جمهور هم از آن تجلیل می‌کند؛ اولا عنوان الف و لام در اصطلاح ادبیات عرب کسی که معروف و شناخته شده نیستند با الف و لام معرفی می‌شوند، در این کتاب برای زیر سوال بردن امام از اول تا پایان کتاب امام را مورد تمجید و تحسین قرار داد که حمل بر این نشود که نویسنده غرض دارد  اما در جای جای حساس امام را زیر سوال می برد.

گزارش // این روزها تحریف از سوی خودی‌نماها آغاز می‌شود

در پایان این مراسم دکتر حسن محمدی به بررسی دو کتابی که توسط بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی رونمایی شد، پرداخت و درباره تحریف‌های جدی دایره المعارف تشیع و کتاب عمادالدین باقی اشاره کرد. کتاب نقدی بر مدخل «امام خمینی» در دایره المعارف تشیع نوشته سهراب مقدمی شهیدانی یکی از کتاب‌هایی بود که در این مراسم رونمایی شد./882/ز502/س

خبرنگار: مهدی کمالی

ارسال نظرات