۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۹۷۸
آیت الله سبحانی:

منافقان ظاهری آراسته اما باطنی آکنده از پلیدی دارند

منافقان ظاهری آراسته اما باطنی آکنده از پلیدی دارند
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه منافقان ظاهر آراسته، اما باطنی آکنده از پلیدی دارند، گفت: خداوند همواره نسبت به خطر منافقان هشدار داده و مسلمین باید هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در بیست و پنجمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در نمازخانه مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیات 94 تا 96 سوره مبارکه توبه پراخت و گفت: یکی از وجوه اعجاز قرآن کریم، اخبار غیبی است و اگر کسی این اخبار را گردآوری کند به یک رساله و مقاله بسیار بزرگ تبدیل می شود.

وی یکی از اخبار غیبی قرآن کریم را پیشگویی اعمال منافقان در عرصه های جهادی دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در آیات قرآن کریم همواره پشت پرده های رفتار منافقان را برملا می سازد تا پیامبر اکرم(ص) در برخورد با آنها مراقب باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، منافقان در عرصه های جهادی هیچگاه کنار مجاهدان و مؤمنان در یک مسیر واحد قرار نخواهند گرفت.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند متعال نسبت به پیدا و پنهان همه انسان ها آگاه است، ابراز کرد: ممکن است منافقان در دنیا چهره خود را بپوشانند، اما بدون شک در قیامت رسوا خواهند شد، زیرا خداوند بر همه اعمال و رفتار آنها شاهد و ناظر است.

وی با بیان اینکه ظاهر منافقان آراسته است، اما باطنی آکنده از پلیدی دارند، ابراز کرد: خداوند متعال همواره نسبت به خطر منافقان هشدار داده و به صراحت بیان می کند که منزلگاه آنها جهنم و عذاب جاویدان خواهد بود.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به اعتقادات مشرکان و بت پرستان خاطرنشان کرد: وهابی ها همواره شبهه می کنند که توسل و تمسک جستن به ائمه معصومین(ع) نوعی شرک است، در حالی که باید گفت بت پرستان بت های خودشان را "آلهه" می دانستند، در حالی که ما به معصومان(ع) از آن جهت که عبد شایسته خداوند بوده اند، متمسک می شویم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه نماز عید فطر، نماز شکرانه است، تأکید کرد: ما در این نماز از جهتی با پروردگار و از جهتی با مردم فقیر ارتباط برقرار می کنیم؛ ما با پرداخت زکات فطره در حقیقت با فقرا ابراز همدردی کرده و آنها را در روز عید خوشحال و شاد می سازیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات