۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۰۸۹۹۰
حجت الاسلام والمسلمین محامی تشریح کرد؛

ویژگی های نمازگزاران حقیقی در آینه آیات قرآن کریم

ویژگی های نمازگزاران حقیقی در آینه آیات قرآن کریم
امام جمعه زاهدان به تبیین ویژگی های نمازگزاران حقیقی پرداخت و گفت: نمازگزار حقیقی کسی است که نمازش به تقویت روابط اجتماعی اش منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون به تفسیر آیات 19 تا 35 سوره معارج پرداخت و گفت: اقامه نماز انسان را صبور ساخته و او را به گونه ای تربیت می کند که در برابر مصیبت ها و رنج هایی که به او می رسد صبر پیشه کرده و جزع و فزع نکند.

وی با اشاره به ویژگی های نمازگزاران حقیقی اظهار کرد: یکی از ویژگی های ابتدایی و بارز نمازگزاران حقیقی آن است که آداب نماز را رعایت کرده و نماز خود را در وقت آن به جا می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: ویژگی دوم نمازگزاران حقیقی آن است که در اموال خود برای فقرا، مساکین و سائلین حق مشخصی را معین می کنند و با عنوان خمس و زکات به آنها می پردازند.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: سومین ویژگی نمازگزاران حقیقی اعتقاد به روز قیامت است؛ نمازگزاران حقیقی از روز قیامت بیمناک بوده و خود را از عذاب روز جزا در امنیت و امان نمی بینند.

وی حفظ عفت و پاکدامنی را ویژگی چهارم نمازگزاران حقیقی دانست و بیان کرد: همچنین امانتداری، وفای به عهد و ایستادگی بر شهادت و گواهی و اهتمام به نماز اول وقت نیز از دیگر ویژگی های نمازگزاران حقیقی محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تأکید کرد: انسان مسلمان باید نمازگزار باشد، نمازگزار حقیقی آن کسی نیست که هرگونه و در هر وقتی که خواست نماز بخواند، بلکه کسی است که آداب نماز را با همه وجود رعایت کرده و نمازی که می خواند به تقویت روابط اجتماعی اش منجر شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات