۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۰۹۰۲۶
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

فاصله طبقاتی برازنده کشور اسلامی نیست

فاصله طبقاتی برازنده کشور اسلامی نیست
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اردوی خارج برای فرزندان مصداق بارز رفاه زدگی است، گفت: فاصله طبقاتی برازنده کشور اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه علمیه، سه شنبه در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و با استناد به آیات الهی گفت: قرآن کریم می فرماید: بسیاری می خواهند نور الهی را با فوت کردن خاموش کنند در حالی که خدای متعال نور خود را حفظ می کند.

وی با اشاره به اینکه در عالم هستی فقط حق ماندگار است و باطل نابود می شود، ادامه داد: گاهی ممکن است باطل مدتی جولان دهد اما مهم این است که نهایت او نابودی است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه انبیای الهی به رسالت مبعوث شدند تا حق را برای مردم بازگو کنند و مروج دین الهی باشند، ابراز کرد: اسلام آخرین دین است؛ خداوند به حالات و اوضاع همه انسان ها آگاهی دارد و اوست که انسان را از گمراهی و بلا حفظ می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تنها تجارتی که انسان را از عذاب دردناک و کشنده نجات می دهد آن است که انسان رابطه خود را با خداوند قوی کند چرا که تصمیم گیرنده اصلی عالم هستی خداوند متعال است.

وی افزود: همچنین انسان با انفاق و احسان مال در راه رضای الهی می تواند خود را در برابر بلایا بیمه کند؛ گاهی نیز لازم است انسان از جایگاه و موقعیت خود استفاده کند و آبروی خود را در طبق اخلاص قرار دهد تا مشکل دیگران رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه همه وجود انسان باید سراسر خیر باشد، گفت: انسان در هیچ لحظه و موقعیتی نباید برای کسی بد بخواهد و یا اهل نفرین باشد، انسان زمانی که در مقابل بدی دیگران گذشت می کند آرامش و امنیت در وجود او تثبیت می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان در مواجهه با سختی ها نباید نقاط ضعف و بخش خالی لیوان را بنگرد و از رحمت الهی غافل شود. کسانی که با خداوند ارتباطشان قوی است صاحب پرسودترین تجارت هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان ها را دوست دارد، گفت: فقرا و نیازمندان نزد خداوند جایگاه بسیار عظیمی دارند بر همین اساس کمک به فقرا نزد پروردگار بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان خاطرنشان کرد: گاهی برخی افراد برای فرزندانشان به قدری هزینه می کنند که با آن هزینه ها می توان خرج یک خانواده ده نفری را تقبل کرد و متاسفانه جدیدا نیز اردوی خارج هم برای فرزندانشان به راه انداخته اند این رفتار درستی نیست که عده ای فقیر باشد و بعضی نیز دچار رفاه زدگی شده باشند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات