۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۰۹۰۵۵
امام جمعه بیرجند:

دنبال آمریکا و اروپایی‌ها رفتن شرم‌آور و خجالت‌آور است

دنبال آمریکا و اروپایی‌ها رفتن شرم‌آور و خجالت‌آور است
امام جمعه بیرجند گفت: برخی که به دنبال آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها هستند و بر دوش مردم سوارند باید خجالت بکشند و شرم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار داشت: مردم 40 سال در مقابل توطئه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مقاومت ‌کردند اما این گام اول بوده و گام دوم در پیش است.

وی گفت: اگر بخواهیم گام دوم برداریم باید چند موضوع را در نظر بگیریم و باید قبل از انقلاب، چهل سال بعد از انقلاب و اینکه به کجا می‌رویم و چه کاری باید کنیم مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هر چند بسیاری از معضلات و مشکلات را گذراندیم اما همچنان بسیاری از کارها در پیش رو داریم، افزود: امروز در سراسر جهان علیه مسلمانان ظلم‌های مختلف می‌شود و باید ریشه ظلم برافتد و گرنه تا وقتی ظلم است این مشکلات وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در زمان رضاشاه نوع پادشاهی استکبارگونه همراه با ظلم بود و از 200 سال قبل تاکنون استبدادهای پادشاهی همراه با استعمار بیرونی شده و نهایت ظلم به مردم شد که بدترین آن در زمان قاجار و بدتر از آن نیز در دوران پهلوی اول و دوم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در دوران گذشته به دلیل پادشاهی بی لیاقت روباه پیر انگلیس بسیاری از غله‌ها و دام‌ها در کشور را از بین بردند و جلوی غله و دام از شرق و غرب گرفتند و قحطی ایجاد کردند و از 20 میلیون جمعیت ایران 9 میلیون نفر به دلیل بدبختی و گرسنگی مُردند و مردم آنچنان در گرسنگی و بدبختی به سر می‌ردند که نان نداشتند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه رضاشاه به عنوان مترسک و آدم‌کش در مسجد گوهرشاد مردم را به رگبار بست و حجاب را برداشت، خاطرنشان کرد: انواع جنایت و قتل و غارت را انجام دادند و فرهنگ مکتوب و کتب علمی از بین بردند و روباه پیر انگلیس در سال‌های متوالی به چپاول کشور پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: رضا خان آنقدر املاک و روستاهای مردم را تصرف کرد که اندازه وزارت خانه مدیریت املاک بود و امروز نیز نواده‌های آن با پول مردم علیه مردم بازی در می‌آورند.

برخی از زورگویان باورهای غلط را به مردم تحمیل می‌کنند

وی افزود: هنوز خون فرزندان این مردم در خیابان‌ها و سنگ فرش‎ها خشک نشده و امروز فضای مجازی و عوامل استعماری برای جوانان برنامه می‌سازند؛ برای تحقیر مردم قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند به این ‌معنی که ایرانیان در مقابل بیگانگان از جان و مال و ناموس نمی‌توانند دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز عزت مردم برگشت داده شده و بسیاری از مشکلات در کشور قابل حل است و برخی که به دنبال آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها هستند و بر دوش مردم سوارند باید خجالت بکشند و شرم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه موضوع ظلم را تمام دنیا فهمیده اما متاسفانه برخی نادان‌ها در کشور هنوز این را نفهمیده‌اند، بیان کرد: هزینه‌ای که برای انقلاب و در ظهور امام زمان(عج) پرداخت می‌شود با هزینه که در ذلت و نوکری آمریکا داده می‌شود، قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه برخی از زورگویان باورهای غلط را به مردم تحمیل می‌کنند، عنوان کرد: نخستین کاری که در گام دوم انقلاب باید انجام شود باید مردم افراد خدمتگزار، قانونمند و انقلابی و مومن انتخاب کنند و باید دولت اسلامی بر اساس قانون اساسی نه لیبرال دموکراسی تشکیل شود./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات