۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۰۹۰۵۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری:

حفظ بیت المال، رعایت حق الناس و پرهیز از تبعیض مطالبه مردم از مسؤولان است

حفظ بیت المال، رعایت حق الناس و پرهیز از تبعیض مطالبه مردم از مسؤولان است
استاد حوزه علمیه، حفظ بیت المال، رعایت حق الناس و پرهیز از تبعیض را مطالبه و خواست امروز مردم از مسؤولان دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین شرف الدین نظری خادم الشریعه، استاد حوزه علمیه امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در امامزاده یحیی (ع) ساری گفت: اولین چیزی که در شب و روزعید فطر بعد از ثبوت عید فطر باید به آن توجه این تکبیرات عید است، چون آنچه که هست و نیست ذات اقدس است و ما باید همه امور خود را به خداوند متعال تویض کنیم و خدا را از همه چیز بالاتر بدانیم.
 
وی در ادامه سخنان خود افزود: اگر با این عقیده یک ماه رمضان را پشت سر گذاشتیم و بقیه ماه‌های سال تا ماه رمضان دیگر را با همین عقیده بگذرانیم خداوند متعال ما را یاری خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با اشاره به برپایی نماز عید سعید فطر در کشور‌های اسلامی، گفت: این تجمع و امت واحد اسلامی ذخیره‌ای برای پیامبر گرامی اسلام خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه همچنین به اهمیت زکات فطر اشاره کرد و آن را نشان دهنده عظمت قانون اسلام دانست و گفت: فلسفه زکات فطر زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی با کمک و دستگیری از محرومان، مستمندان و محتاجان جامعه اسلامی است و همه باید این دستور دینی را ادا کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین مسائل امروز کشور را مسأله اقتصادی مردم عنوان کرد و بر ضرورت تلاش مضاعف مسؤولان به منظور رفع مشکلات موجود تأکید کرد و گفت: ملت بزرگ ایران مردمی هستند که اسلام را قبول دارند و خود این مردم با همت والای خود نهضت و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود افزود: امروز این نظام برای مردم یک امانت و سرمایه است به شرطی که مسؤولان و همه ما وظایف خودمان را به نحو مطلوب انجام دهیم.
 
استاد حوزه علمیه همچنین با گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، آن را نقطه عطفی در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شهدای پانزدهم خرداد برای اسلام، دین و قرآن به شهادت رسیدند.
 
وی به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: تأکید مقام معظم رهبری تلاش در جهت پیاده سازی احکام و قانون اسلام و قرآن در کشورمان بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری با تأکید براین که همه مسلمان و پیرو قرآن هستیم و باید همت ما اجرا و پیاده سازی احکام قرآن در جامعه باشد، گفت: این همه شهید، مبارزات و گرفتاری‌ها برای این بود که اسلام تحقق پیدا کند امروز یکی از مسائلی که قرآن و دین بر آن تأکید دارد اقتصاد، مساوت، عدالت و برادری است.
 
استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود افزود: درخواست مردم ما امروز این است که آن‌ها دشمنان خارجی را تحمل می‌کنند، اما باید در داخل عدالت و مساوات باشد، بیت المال حفظ و حق الناس رعایت شود و نباید شاهد تبعیض باشیم.
 
وی با اشاره به این که مسؤولان ما تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند و افراد پاک دست و کسانی که پای احکام اسلام می‌ایستند زیاد داریم، ادامه داد: اما باید توجه بعضی‌ها باید بیشتر شود که مملکت اسلامی است و توقع مردم از مسؤولان این است که احکام اسلام و عدالت اجتماعی را در کشور پیاده کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه همچنین به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران در این روز با عظمت به جهانیان ثابت کردند که پای اسلام و قرآن می‌ایستند به شرط این که مسؤولان نیز در پیشبرد اهداف دین و قرآن کمک کنند.
 
وی با بیان این که امروز ما نزد مردم خجالت زده هستیم، چون مهم‌ترین درخواست مردم در مراجعه دفاتر علما، مسأله اشتغال و ازدواج جوانان است، افزود: مسؤولان باید وضع جوانان کشور را سروسامان دهند.
 
استاد حوزه علمیه در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: ایران اسلامی یک کشور غنی است و ما فقیر نیستم و این همه منابع و ذخایر داریم و باید مدیریت و برنامه ریزی صحیح بستر‌های لازم برای ازدواج و اشتغال آن‌ها را فراهم کنند./950/پ203/ب
افشین ایمانی
ارسال نظرات