۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۶۰۹۰۶۸

میلیون ها پاکستانی نماز عید سعید فطر را اقامه کردند

میلیون ها پاکستانی نماز عید سعید فطر را اقامه کردند
میلیون ها پاکستانی نماز عید سعید فطر در مساجد، اماکن مذهبی و فرهنگی، حوزه های علمیه و حسینیه ها به صورت گسترده و باشکوه اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان پاکستانی امروز در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد، کراچی، لاهور، کویته، پیشاور، راولپندی، حیدرآباد، اسکردو، گلگیت، پاراچنار و لارکانا به صورت پر شور در نماز عید سعید فطر شرکت کردند.

بزرگ ترین مراسم نماز عید سعید فطر این کشور با حضور ده ها هزار نفر در مسجد ˈفیصلˈ اسلام آباد و مسجد ˈشاهیˈ در لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

هموطنان ایرانی مقیم پاکستان نیز در شهرهای مختلف این کشور همراه و همدوش با براداران دینی خود نماز عید سعید فطر را در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و خانه های فرهنگ ایران در شهرهای کراچی، لاهور، کویته و پیشاور برگزار کردند.

پاکستانی ها از چند روز باقی مانده به پایان ماه رمضان برای استقبال از عید سعید فطر و برگزاری جشن های گسترده مردمی آماده شده بودند.

وزارت کشور پاکستان نیز تعطیلات عید قربان را در این کشور چهار روز اعلام کرد.

عارف علوی رییس جمهوری و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در پیام هایی عید سعید فطر را به هموطنان خود و مسلمانان جهان تبریک گفتند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات