۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۰۹۱۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

ستم‌ستیزی و کفرستیزی یکی از اهداف قیام ۱۵ خرداد است

ستم‌ستیزی و کفرستیزی یکی از اهداف قیام ۱۵ خرداد است
استاد حوزه و دانشگاه، ۱۵ خرداد ماه را آغاز حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از اهداف قیام خونین ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی نیز ستم‌ستیزی و کفرستیزی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، مدیر مؤسسه قرآنی اولوالالباب بیرجند و استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در آیین گرامیداشت شهدای 15 خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ارتحال آیت‌الله نابغ آیتی که در مسجد آیت‌الله آیتی بیرجند برگزار شد اظهار داشت: در 15 خرداد ماه 42 برگ زرینی دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد.

وی، 15 خرداد ماه را آغاز حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از اهداف قیام خونین 15 خرداد و انقلاب اسلامی نیز ستم‌ستیزی و کفرستیزی بوده است.

امام جمعه سابق بیرجند افزود: شهدا با جانفشانی خود اسلام، قرآن و معنویت و اخلاق را در جامعه ترویج دادند بنابراین ما نیز باید مسیر شهدا را فداکاری و ایثارگری ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی آمدند تا انسان از مسیر خود گمراه نشود و راه درست را انتخاب کند تصریح کرد: امروز متاسفانه حضور مسئولان در میان مردم کمرنگ شده و روحانیت از مردم فاصله گرفتند که این خود آسیبی برای جامعه است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند و در مدت طول عمر خود دغدغه‌ای جز رفع مشکلات مردم و ترویج اسلام نداشته است.

مدیر مؤسسه قرآنی اولوالالباب بیرجند و استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برکات انقلاب اسلامی در تمام کشورهای جهان گسترش یافته است خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در جهان نمونه است و امام راحل برای این انقلاب تلاش‌های بسیاری کردند و بزرگترین تشییع جنازه جهان در 14 خرداد ماه 68 رقم زده شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهار کرد: آیت‌الله نابغ آیتی نیز عالم بزرگ و وجدان بیدار این شهر بود و تلاش‌های زیادی در جهت تربیت نسل جوان، ترویج اسلام و معنویت کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات