۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۱۱۳
در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح شد؛

تأکید آیت الله سبحانی بر حفظ عزت و تأمین امنیت حجاج | لزوم نظارت بر امور حج

تأکید آیت الله سبحانی بر حفظ عزت و تأمین امنیت حجاج | لزوم نظارت بر امور حج
حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر حفظ عزت و کرامت و تأمین امنیت حجاج، استفاده از همه ظرفیت ها برای برگزاری هرچه بهتر مناسک حج را ضروری دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با حضرت آیت الله سبحانی دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با ابراز خرسندی از انتخاب حجت الاسلام والمسلمین نواب به نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در برخی روایات اسلامی استفاده می شود که برخی حتی درآمد چند ساله خود را پس انداز می کردند تا به سفر حج نائل شوند، این فریضه ای است که شاید در طول عمر هر مسلمان یکبار نصیب او شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر استفاده از ظرفیت ها برای برگزاری هرچه بهتر مناسک حج، نظارت دقیق بر امور حج را یادآور شد و توجه به مفاد تواقنامه فیما بین ایران و عربستان در مورد حج را مهم ارزیابی کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که عزت و کرامت حجاج و تامین امنیت زائران از مهمترین امور است،  بر جلوگیری از تبلیغ مبلغان فارسی زبان وهابی در بقیع تاکید کرد تا طبق تفاهمات از  این کار ممانعت بعمل آید.

وی همچنین نظارت بر اعمال و مناسک حجاج توسط روحانیون کاروانها، علی الخصوص بر تاخیر رمی جمرات در روز عید قربان برای جلوگیری از حوادث تلخی مانند سال های گذشته تأکید کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات