۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۰۹۱۲۹
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها مغایر با منافع ملی کشورمان است

مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها مغایر با منافع ملی کشورمان است
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران گفت: مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها هیچ نفعی برای کشور نخواهد داشت و به طور حتم به ضرر منافع ملی کشورمان است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مقاومت را گزینه قطعی ملت ایران در برابر فشار‌ها و زیاده خواهی‌های استکبار جهانی دانست و گفت: با ایستادگی و مقاومت می‌توانیم دشمن را وادار به به عقب نشینی کنیم.
 
وی با بیان این که با بیان این که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد خود راهبرد کشور را در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی بیان کردند، افزود: کسانی که در گوشه و کنار مذاکره را زمزمه می‌کنند فاقد درک و فهم مناسب سیاسی درا ین این خصوص هستند.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی‌ها درجریان مذاکرات هسته‌ای نشان دادند که به هیچ عنوان قابل اطمینان و اعتماد نیستند، گفت: کشوری که به راحتی از یک تعهد نامه بین المللی خارج می‌شود به هیچ عنوان قابل اطمینان نیست.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یک بار چندین بار سال بر سر موضوع هسته‌ای با آمریکا و سایر کشور‌های اروپایی مذاکره کرده است، خاطرنشان کرد: مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها به معنای دادن امتیازات بیشتر به آن‌ها پیرامون سایر مسائل است.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها هیچ نفعی برای کشور نخواهد داشت و به طور حتم به ضرر منافع ملی کشورمان است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری چندین بار نیز تأکید کردند، مسائل دفاعی و حضور منطقه‌ای ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست و جز خط قرمز‌های کشورمان است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در برابر چنین کشور متجاوز و زیاده خواهی تنها گزینه قابل استفاده مقاومت و ایستادگی است، گفت: هر گونه مذاکره مجدد با دولت فعلی آمریکا موجب جسارت و زیاده خواهی بیشتر آن‌ها از ملت ایران خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که آمریکایی‌ها به دنبال کاهش اقتدار نظامی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: مسأله هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای فشار به کشورمان است تا از این طریق بتوانند خواسته‌های نامشروع خود را به مسؤولان کشورمان تحمیل کنند.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوش بینی به آمریکایی‌ها بزرگترین اشتباه است، گفت: دولتمردان آمریکایی تنها به دنبال منافع نامشروع خود از کشور‌ها هستند و این منافع غیر اصولی را نیز از طریق فشار‌های اقتصادی و همچنین لشکرکشی‌های نظامی دنبال می‌کنند.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی، همت و تلاش مضاعف مسؤولان در داخل کشور است، خاطرنشان کرد: مشکلات کشور با مذاکره و مصالحه با کشوری نظیر آمریکا حل نخواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که برای جمهوری اسلامی ایران در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هیچ بن بستی وجود ندارد، تصریح کرد: مسیر پیشرفت کشور کاملاً هموار است و تنها همت عالی و جهادی مسؤولان امر را می‌طلبد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات