۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۰۹۱۴۱

نشست انقلاب اسلامی در اندیشه های امام خمینی (ره) در مسکو

نشست انقلاب اسلامی در اندیشه های امام خمینی (ره) در مسکو
نخستین نشست علمی انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه های امام خمینی (ره) در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین نشست علمی انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه های امام خمینی (ره) با حضور جمعی از اندیشمندان ایران و روسیه در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

در این نشست که به مدت دو ساعت به طول انجامید «حاجی میرزایی» دبیر هیأت دولت و «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه هم حضور داشتند و شرکت کنندگان نقش و تاثیر حضرت امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی و ابعاد شخصیت علمی ، سیاسی و مذهبی ایشان را تبیین کردند.

 دبیر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود  چهار ویژگی ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به راه، و ایمان به مردم از سوی امام خمینی را به عنوان رمز موفقیت انقلاب اسلامی برای حاضران تشریح کرد. 

رییس شورای بین المللی اسلاوی، مدیر مسئول روزنامه زافترا، رییس اداره دینی بخش آسیایی روسیه، رییس مرکز مطالعات روسیه و جهان اسلام و چند تن از فعالان اجتماعی روسیه به عنوان سایر سخنرانان این نشست به ابعاد و ویژگی های انحصاری امام خمینی از ابعاد مختلف پرداختند و آموزه های ایشان را در زندگی شخصی، معنوی و سیاسی سرمشق و رمز موفقیت سایر رهبران جهان خواندند.

مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه که ریاست این نشست را به عهده داشت در  سخنانی انقلاب اسلامی در سال 1357 را در نتیجه یکصد سال استقلال طلبی مردم ایران خواند و مهمترین دلیل موفقیت انقلاب را توانایی امام خمینی در ایجاد اتحاد و انسجام همه گروه ها و اقشار مردم ذکر کرد.

وی همچنین به نقش امام خمینی در شکل گیری نظامی منحصر به فرد از ترکیب بین اسلام و دموکراسی پرداخت و گفت: ایران کشوری است برخوردار از چندین هزار سال تمدن و فرهنگ لذا این ویژگی باعث می شود که نتوان آن را منزوی کرد، چرا که ایران تنها یک نظام سیاسی نیست بلکه یک ایدئولوژی است که در قلب بسیاری از مردم جهان حضور دارد. 

قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ابتدای این نشست ضمن خوشامد گویی به مهمانان، هدف از برگزاری این نشست را تبیین نقش رهبری امام خمینی در تحقق انقلاب اسلامی عنوان کرد.

در پایان سخنرانان به سوالات خبرنگاران و دانشجویان شرکت کننده در این همایش پاسخ گفتند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات