۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۰۹۱۴۳
آیت الله حسینی بوشهری:

عده ای با پیچیدن نسخه تسلیم به دشمن چراغ سبز نشان می دهند

عده ای با پیچیدن نسخه تسلیم به دشمن چراغ سبز نشان می دهند
امام جمعه قم با انتقاد از این که عده ای با نسخه تسلیم به دشمن چراغ سبز نشان می دهند، گفت: هرجا ایستادیم پیشرفت کرده ایم اما هرگاه عقب نشستیم ضرر کرده ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که ارتباط با خدا و تقویت معنویت نباید در ماه رمضان محدود شود، گفت: نباید با قرآن کریم در ماه های دیگر فاصله بگیریم چرا که رمضان تمرینی برای اجرای سبک زندگی اسلامی در ماه های دیگر است.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: امسال حضور مردم پرشورتر بود و ملت در برابر نقشه خیانت آمیز معامله قرن ایستادند، با حضور باشکوه امت اسلامی در 100 کشور در روز قدس شاهد خنثی شدن توطئه های دشمن خواهیم بود.

نایب رییس جامعه مدرسین با بیان این که حضور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام نیز چشمگیر بود، اظهار داشت: این حضور نشان می دهد که مردم بعد از 30 سال از ارتحال ایشان بر پیمانی که با امام امت بسته اند محکم و استوار ایستاده اند.

وی با اشاره به سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) ادامه داد: 8 شوال سالگرد اقدام خبیثانه فرقه ضاله وهابیت است، تفکر وهابیت امروز هم متأسفانه به دنیای اسلام ضربه می زند و تکفیری ها و داعش ادامه دهنده راه تخریب کنندگان بقیع هستند، امیدواریم که امت اسلام از شر این تفکر خلاص شود و امت اسلامی در راه اهداف عالیه خود متحد باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله شهید سعیدی ابراز داشت: ایشان در عین حالی که عالم، متقی و ملا بود، یک لحظه از خط امام عقب ننشست و همه سختی ها مانند زندان و شکنجه را تحمل کرد تا همراه انقلاب و امام باشد.

وی با اشاره به سیره زندگانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد: حضرت امام شخصیتی بزرگی هستند که الگوی آزادی خواهان جهان بود، حضرت امام در برابر دشمن قاطعانه ایستادگی کرد و مردم با جان و دل پای کار انقلاب بوده و هستند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امام در مسیر رسیدن به هدف خود مصمم و قاطع بود و همواره به پشتوانه الهی عمل می کرد، امام تکلیف گرا بود و در راستای اهداف مسامحه نمی کرد، امام خستگی ناپذیر و همواره امیدوار بود، حضرت امام سیاست را با معنویت در هم آمیخته بود.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب امسال به یکی از ویژگی های برجسته امام اشاره کردند که استقامت و مقاومت امام راحل بود، مقاومت یعنی اگر انسان راه حقی را تشخیص داد دست از راه برنمی دارد و موانع سبب توقف او نمی شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که مقاومت ملت ایران دارای مبنا است، گفت: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب اگر مقاومت نکنیم و تسلیم شویم دشمن پیشروی می کند، عده ای نسخه می پیچند که باید تسلیم شویم تا مشکلات حل شود و چراغ سبز به دشمن نشان می دهند، در حالی که ما هرجا ایستادیم پیشرفت کرده ایم اما هرگاه عقب نشستیم ضرر کرده ایم.

وی افزود: ملت ایران مقاومت می کند تا جلوی دشمن را بگیرد، هزینه تسلیم و عقب نشینی به مراتب از مقاومت بیشتر است که در زمان رژیم پهلوی مشاهده کردیم و امروز این موضوع درباره سعودی ها دیده می شود، البته در مقاومت هم سختی وجود دارد اما هویت و استقلال کشور محفوظ می ماند؛ ما معتقد به وعده الهی هستیم که اگر در مسیر خدا استقامت شود پیروز خواهیم بود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان این که دشمن امروز در حال افول است، اظهار داشت: کشور ما ظرفیت های بسیاری دارد که می توانیم با تکیه بر داخل دشمن را شکست دهیم، مسؤولان باید همت کنند و سخنان و توصیه های رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و به آن جامه عمل بپوشانند.

محمد قمین
ارسال نظرات