۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۰۹۱۴۹
امام جمعه اهواز:

مسؤولان سیل زدگان را فراموش نکنند

مسؤولان سیل زدگان را فراموش نکنند
امام جمعه اهواز با بیان اینکه سیل مسأله نخست استان است، گفت: باز هم توصیه می‌کنم سیل زدگان فراموش نشوند، پساسیل به مراتب سخت‌تر از دوران سیل است،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای امام خمینی (ره) با بیان اینکه سیل مسأله نخست استان است، اظهار داشت: باز هم توصیه می‌کنم سیل زدگان فراموش نشوند، پساسیل به مراتب سخت‌تر از دوران سیل است، مبلغ معیشتی (۵ میلیون تومان) در اسرع وقت به دست سیل زده‌ها برسد چرا که هم اکنون به آن نیاز مبرم دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه بنا بر تحقیقات صورت گرفته مبلغ فوق الذکر به حساب برخی سیل زده‌ها پرداخت شده است، افزود: با این حال حق برداشت مبلغ را ندارند؛ از این رو در چنین وضعیتی ریختن یا نریختن مبلغ تا زمانی که حق برداشت ندارد هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه هم اکنون زمان کشت تابستانه استان است، بیان داشت: زمینه کشاورزی در استان فراهم شده است با این حال انهار نیازمند لایروبی و آبرسانی تا زمین‌های کشاورزی جزو وظایف جهاد کشاورزی است، توجه ویژه‌ای به فراهم کردن زمینه‌های کشت تابستانه به ویژه برای کشاورزان سیل زده در نظر صورت گیرد و تصمیمات به هفته‌های آینده موکول نشود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: رهبر انقلاب از همان روز‌های آغاز سال ۹۸ تا به امروز، اقتصاد را اولویت اول می‌داند؛ بنابراین با توجه به قرار گرفتن در جنگ اقتصادی، لازم است که همگان در مسأله اقتصاد ورود پیدا کنند، با گذر ۳ ماه از سال جدید بحث اقتصادی کماکان مطالبه جدی حضرت آقا است.

وی اولویت نخست مسؤولان و مردم را اقتصاد برشمرد و گفت: مسائل فرهنگی و امنیتی به یک معنا معلول اقتصاد هستند و در این باره رونق تولید، تقویت ارزش پول ملی، رونق کسب و کار، جدایی بودجه کشور از نفت فروشی و خام فروشی از مطالبات رهبری از همه مسؤولان و مردم است که در این باره نیازمند برنامه ریزی هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ۳۰۰ نقطه کلانشهر اهواز مورد بی مهری قطع آب قرار دارند، تصریح کرد: روستای سیف السادات بالغ بر یک ماه از قطعی آب رنج می‌برد، در این باره که قادر به تأمین آب شرشان نیستیم حداقل با تانکر، آب را تأمین کنیم بهرحال تقاضای ما جا گذاشتن خود بجای چنین عزیزانی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه بهره مندی حداقلی از ذخایر نفت و گاز به عنوان جبران کنندگی یکی از مطالبات مردم استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خوزستان یک منبع نفتی است و مشکلات عدیده نفتی از قبیل آلایندگی‌ها را دارد، درصدی برای جبران خسارت‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی تعیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه استان و مردم استان باید پیگیر چنین مطالبه‌ای باشند و قطعا با یکصدایی چنین مطالبه‌ای تحت عنوان گفتمان پیگیر خواهد شد./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات