۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۰۹۱۵۲
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

استکبار جهانی لحظه ای از نیرنگ علیه ایران دست بر نمی دارد

استکبار جهانی لحظه ای از نیرنگ علیه ایران دست بر نمی دارد
امام جمعه موقت مشهد گفت: مردم ایران قدرت خود و ضعف دشمن را شناخته اند و تا آخرین زمان حیات دشمن و به گور کردن او مقاومت کرده و این راه را ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به گسترش اسلام در دنیا، گفت: با وجود این که ناهنجاری و مشکلات زیادی وجود دارد و دشمن نیز از طرق محتلف نسبت به تغییر فکر دینی ما کار می کند اما دین داری در ایران و سراسر دنیا نسبت به دهه های قبل عمیق تر و گسترده تر شده است.

وی افزود: افزایش جلسات قرآن و سخنرانی ها، برگزاری مراسم شب های احیاء در مکان های مختلف، حضور مردم در اربعین حسینی و عاشورا نشان می دهد که دین داری در حال افزایش است و به ویژه نسل جوان دارای معرفت و عمق دینی هستند که ده سال قبل نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به علت افزایش دین داری با توجه به نهج البلاغه اشاره و اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) می فرماید:«در نظام اسلامی رهبری نظام بر مردم حقی و مردم نیز بر رهبری حقی دارد که اگر این حقوق متقابل از هر دو طرف رعایت شود؛ دین و حق بین مردم و رهبری عزیز می شود، سنت های الهی اجرا می شود، عدالت برافراشته می شود، راه های دین استوار باقی می ماند، زمان شایسته می شود، این نظام پا برجا می ماند و آرزوی و امید دشمنان نسبت به ضربه زدن به دین تبدیل به یأس می شود.»

امام جمعه موقت مشهد در ادامه به حق مردم به رهبری با توجه به فرمایش امام علی(ع) اشاره و ابراز کرد: رهبری باید نسبت به مردم خیرخواه باشد، سعی کند حق مردم از بیت المال به دست مردم برسد و مردم را از جهل و بی خبری نجات دهد که امام خمینی و رهبری همواره چنین بودند. 

وی به حق رهبری بر مردم اشاره و تصریح کرد: مردم نیز وظیفه دارند نسبت به رهبری خیرخواه بوده و به بیعت خود با وفا باشند که مردم ما  نیز چنین بودند و هر وقت رهبری فرمان دادند، مردم لبیک گفتند و در این چهل سال هیچ نقطه ای پیدا نمی شود که بگوییم اگر مردم چنین می کردند بهتر می شد و این رشد و تکامل است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در ادامه با اشاره به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ارتباط بین رهبر و مردم، گفت: نتیجه ارتباط بین مردم و رهبری این شده است که کسی نمی‌تواند بگوید قدرت ایران با چهل سال قبل فرق نکرده است و این را باید قدر دانست.

امام جمعه موقت مشهد در خطبه دوم بااشاره به قیام پانزدهم خرداد، اظهار کرد: تاریخ یک ملت یکی از باارزشترین های یک ملت است چون در تاریخ قوانین آن ملت را از عزت به ذلت و ذلت به عزت را بیان می کند چنانچه می بینیم زمانی اسلام در دنیا حرف اول را می زد اما اکنون چه کسی سرنوشت کشورهایی مانند عربستان و دیگر کشورها را تعیین می کند؟

قیام 15 خرداد سرنوشت انقلاب اسلامی را تعیین کرد

دبیر شورای عالی حوزهٔ علمیهٔ خراسان با بیان این که 15 خرداد سرنوشت انقلاب و نقشه انقلاب اسلامی را تعیین کرد، گفت: 15 خرداد بر 6 اصل حاکم بود و انقلاب نیز بر همان 6 اصل حرکت می کند که عبارتست از: رهبری قیام با فقیه، مجتهد، متخص و بریده از مطامع شخصی بود، راه نهضت مبارزه مصلحانه و چریکی و غیره نبود بلکه راهی بود تا مردم اسلام ناب یا اسلام سیاسی را بشناسند و آگاهی دینی داشته باشند.

وی افزود: همچنین هدف در قیام 15 خرداد جمع کردن بساط استبداد، مبارزه با استکبار جهانی آمریکا و تحقق حکومت و حاکمیت اسلام است و تا وقتی این اصول بر انقلاب حاکم است اگر هزار تا ترامپ بیاید هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به تلاش استکبار جهانی برای تسلیم شدن مردم و شکست آن ها در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: استکبار ناوهای هواپیماهابر و جنگنده های خود را در خلیج فارس مستقر کرده، ابراز قدرت کردند و خواستند مردم را بترسانند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: همچنین مردم را ترویست اعلام کرده و محدویت صنایع هسته ای، تحریم صنایع فلزی، تلاش به صفر رساندن فروش نفت ایران و دستور به سران مفلوک عربستان تا تصمیم علیه ایران بگیرند از دیگر اقدامات آمریکا بود تا مردم ما خسته شده و مقاومت شکسته شود اما مردم ایستادند و آن ها در همه نقشه های خود شکست خوردند.

استکبار جهانی عوض شدنی نیست

دبیر شورای عالی حوزهٔ علمیهٔ خراسان با بیان این که استکبار جهانی عوض شدنی نیست، اظهار کرد: کسی فریب نخورد، فلز استکبار فلز نجسی است و پاک شدنی نیست، کنترل شدنی است اما پاک شدنی نیست و یک لحظه از خیانت و خدعه دست بر نمی دارد.

وی تصریح کرد: این که آمریکا از مذاکره حرف می زند، و پیش شرط ها برای مذاکره را پس گرفته است، با وجود این که مردم ایران را تروریست خواند در حال حاضر می گوید این مردم بزرگوار هستند و هدف ما تغییر نظام نیست همچنین ناوهای خود را از خلیج فارس دور کرد، می خواهد بین مسئولان و سیاسیون دو قطبی ایجاد کند و مردم نیز بگویند که مذاکره کنید و خواهید دید که امکان ندارد از بدجنسی و خصومت دست بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: مردم ایران از هر روز بهتر و قوی تر هستند، قدرت خود و ضعف دشمن را شناخته اند و تا آخرین زمان حیات دشمن و به گور کردن او مقاومت کرده و این راه را ادامه می دهند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات