۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۰۹۲۳۳
حجت الاسلام طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت تدوین برنامه‌ جامع برای گسترش فعالیت های قرآنی در حوزه

ضرورت تدوین برنامه‌ جامع برای گسترش فعالیت های قرآنی در حوزه
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تدوین برنامه‌ای جامع برای تقویت و گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با رابطان قرآنی مدارس علمیه استان در ساری از تدوین برنامه‌ای جامع برای تقویت و گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه خبر داد.
 
وی با بیان این که خوشبختانه در طی سال‌های اخیر شاهد یک روند رو به رشدی در فعالیت‌های قرآنی سطح مدارس علمیه هستیم، افزود: در همین راستا یک برنامه هدفمند و جامعی برای تقویت و گسترش این فعالیت‌ها در سطح مدارس علمیه تدوین و ابلاغ شده است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که توجه به مباحث قرآنی همواره یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیران و مسؤولان دلسوز حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: در مدیریت جدید حوزه‌های علمیه شاهد یک تحول خاصی در برنامه‌های قرآنی، تربیتی و اخلاقی در سطح حوزه‌های علمیه هستیم.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مفاهیم قرآنی زیربنای اصلی همه فعالیت‌های علمی، تربیتی و اخلاقی است، تصریح کرد: انس طلاب با مفاهیم قرآنی می‌تواند مسیر رشد علمی و اخلاقی او را کاملاً هموار کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت امروز حوزه ترویج و تقویت فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه است، خاطرنشان کرد: حوزه به عنوان مهم‌ترین متولی تولید علم دین در جامعه اسلامی، می‌تواند نقش بسیار مؤثر و مفیدی را در گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح جامعه ایفا کند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز آن طور که شایسته است مفاهیم قرآنی در جامعه به خوبی نهادینه نشده است، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه بهترین قشر برای تقویت و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه هستند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه‌های فرهنگی، اخلاقی و قرآنی مدارس علمیه باید بر طبق طرح جامع تربیتی حوزه اجرایی شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم به منظور گسترش هر چه بیشتر این برنامه‌ها در سطح مدارس کاملاً فراهم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از برگزاری طرح‌های قرآنی تابستانه در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی با حضور طلاب مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در تقویت برنامه‌های تربیتی، اخلاقی و قرآنی در کنار مسائل آموزشی باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه مسؤولان و مدیران مدارس علمیه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز هدف حوزه‌های علمیه در کنار پرورش طلاب نخبه و مستعد از نظر علمی، طلابی مهذب و اخلاقی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات