۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۰۹۲۳۶
آیت الله شب زنده دار:

طهارت معنوی و دستاوردهای ماه مبارک رمضان را به آسانی از دست ندهیم

طهارت معنوی و دستاوردهای ماه مبارک رمضان را به آسانی از دست ندهیم
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره طهارت معنوی زمینه ارتقای انسان را فراهم می کند، گفت: انسان باید تلاش کند حالت پاکی که برای او در ماه رمضان ایجاد شده است را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات جامعه اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: رسول گرامی اسلام(ص) فرمود شوال به معنای مرتفع کننده است چرا که این ماه بعد از ماه مبارک رمضان است و عید فطر در آن قرار دارد که خداوند گناه مؤمنان را می بخشد به این تناسب نام این ماه شوال گذاشته شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مؤمنان با عنایت الهی در رمضان در حالت طهارت و صفای باطنی قرار می گیرند، اظهار داشت: افراد پاک و مطهر می تواند به معارف بلند الهی و قرآنی دست پیدا کنند و در اثر طهارت باطنی که برای مؤمنان پیدا شده می توانند زمینه ارتقای در معرفت ها و معارف را برای خود ایجاد کنند.

آیت الله شب زنده دار تأکید کرد که باید قدردان خداوند متعال باشیم که توفیق درک ماه مبارک رمضان را به ما داد و امیدواریم که همه مؤمنان مورد رحمت و عنایت و بخشش الهی باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: انسان باید تلاش کند حالت پاکی که برای او در ماه مبارک رمضان ایجاد شده است را حفظ کرده و آن را در روزهای دیگر سال تا ماه رمضان آینده ادامه دهد و در مسیر بندگی خداوند متعال قرار داشته باشد.

وی فقه اهل بیت(ع) را یکی از مهم ترین معارف دانست و ادامه داد: رسیدن به فقه اهل بیت(ع) نفس پاک می خواهد، به فرموده یکی از بزرگان تقوا و ورع بی دخالت در رسیدن به اجتهاد نیست و انسان را در این مسیر به توفیقات می رساند.

محمد قمین
ارسال نظرات