۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۹۲۴۷
امام جمعه موقت اصفهان:

حفظ اعمال تا روز قیامت سبب تثبیت پاداش ۱۰ برابری می‌شود

حفظ اعمال تا روز قیامت سبب تثبیت پاداش ۱۰ برابری می‌شود
آیت الله مهدوی با اشاره به آیه معروف «من جاء بالحسنه فله عشر امثالها...»، گفت: پاداش ۱۰ برابری اعمال حَسَن برای کسی است که بتواند عمل نیکویش را تا روز قیامت حفظ کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی بعد از ظهر امروز که در مرکز هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: اعمال حسن ممکن است با یک گناه تباه شوند.
 
وی در ابتدا با آرزوی قبولی طاعات و عبادات افراد حاضر در جلسه در ماه مبارک رمضان افزود: یکی از دستورات قرآن به انسان مؤمن حفظ دستاورد‌هایی است که در راستای به دست آوردنش تلاش کرده اند.
 
آیت الله مهدوی با اشاره به آیه معروف «من جاء بالحسنه فله عشر امثالها...» ابراز کرد: دستور قرآن به حفظ قرآن به صورت مستقیم نیست؛ قرآن در این آیه می‌فرماید اگر کسی یک عمل نیکو را همراه با خودش به آخرت بیاورد، برایش ده برابر ثواب محسوب می‌شود و نفرموده است کسی که یک حسنه را در دنیا انجام دهد ثواب ده برابری می‌برد.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انجام دادن یک حسنه با حفظ آن بسیار متفاوت است؛ گاهی به شخصی گفته می‌شود فلان مقدار برنج را برای من بیاور تا به قیمت ده برابر از تو بخرم و او برنج را خریداری می‌کند، ولی در راه با مشکل مواجه می‌شود یا عمداً برنج را زایل می‌کند و نمی‌تواند برنج را به مقصد برساند لذا قطعاً پولی بابت خرید برنج دریافت نخواهد کرد.
 
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اعمال نیکوی انسان باید تا زمان مرگش حفظ شود؛ اعمال حسنه زیادی انجام می‌شود، ولی ممکن است با یک فعل یا فکر غلط نابود شود؛ یک عصبانیت بی جا، حسادت ورزیدن یا غیبت کردن از دیگران اعمال حَسَن را تباه می‌کند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: امام معصوم (ع) در روایتی می‌فرمایند، غیبت کردن و بدگویی کردن از دیگران جایگاه اعمال در پرونده اعمال را جا به جا می‌شود؛ روز قیامت افرادی با ملاحظه پرونده اعمالشان تعجب می‌کنند و می‌گویند من فلان عمل نیک را در دنیا انجام نداده ام و این پرونده من نیست، ندا می‌رسد این پرونده تو است، ولی این عمل حَسَن به خاطر بدگویی کردن یک مؤمن از پرونده او به پرونده تو منتقل شده است همچنین برای انسان‌های مؤمن غیبت کننده ممکن است اعمال پلید دیگران ثبت شود.
 
وی در پایان با بیان این که اعمال انسان تا روز قیامت دچار دگرگونی‌های زیادی می‌شود، تصریح کرد: امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند، اگر مردم با چشمشان اعمالی که مورد قبول خداوند واقع نشده است را ملاحظه می‌کردند، می‌گفتند خداوند هیچ یک از اعمال ما را نپذیرفته است؛ قرآن پاداش ده برابری را برای کسی قرار داده است که اعمالش را تا روز قیامت حفظ کند./۸۶۷/پ210/ب1
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات