۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۹۲۴۹
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

زندگی امام راحل نمونه بارز یک زندگی مؤمنانه است

زندگی امام راحل نمونه بارز یک زندگی مؤمنانه است
حجت الاسلام لقمانی با اشاره به زندگی امام راحل به عنوان نمونه زندگی مومنانه، گفت: امام به گونه ای زندگی کردند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تا مرز عصمت پیش رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد لقمانی ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات پرسمان دینی که هر روز در رواق مطهر امام حمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می شود، به بیان توصیه هایی برای زندگی مؤمنانه پرداخت.

حجت الاسلام لقمانی با اشاره به ضرورت حفظ معرفت نسبت به فرایض دینی و به خصوص نسبت به نماز، اظهار کرد: آیت الله قاضی جمله ای درباره نماز دارند که جاذبه آن را برای ما مشخص می کند. ایشان می گفتند «ما نمی دانیم اگر خدا در بهشت به ما گفت نماز نخوانید، چه بکنیم.»

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: نماز برآورده کننده تمام حاجات دنیوی و اخروی انسان است و استقامت در انجام صحیح آن، کارگشا خواهد بود. بنا بر آیه شریفه «إن الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه أن لا تخافوا و لا تحزنوا و أبشروا بالجنه التی کنتم توعدون» استقامت در دین داری باعث سعادت انسان می شود.

وی با اشاره به زندگانی امام راحل به عنوان نمونه یک انسان سعادتمند، یادآور شد: امام به گونه ای زندگی کردند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تا مرز عصمت پیش رفتند. ایشان در خصوص شعارهایی که مردم در وصف ایشان در حسینیه جماران سر می دادند، می فرمودند «اگر همین جمعیت فردا شعار مرگ بر خمینی سر بدهند، برای من فرقی نمی کند چون من نمی خواهم یک قهرمان ملی باشم؛ بلکه می خواهم خدا از من راضی باشد.»

حجت الاسلام لقمانی گفت: امام(ره) در مسائل خانوادگی هم رعایت رضای الهی را می کردند. ایشان شصت سال با همسرشان زندگی کردند اما یک بار به ایشان دستور ندادند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: امام(ره) همواره آراسته بودند و بر آراستگی دیگران نیز تأکید داشتند. آراستگی، تفریح و زندگی بانشاط برای مؤمنان ارجحیت دارد چرا که آن ها باید الگوی جامعه باشند. تمام مستحبات و واجبات به انسان نشاط می دهد.

وی با اشاره به ضرورت توجه مؤمن به استفاده از فرصت ها، افزود: امام در سن 85 سالگی پیاده روی می کردند تا سلامت داشته باشند و همزمان روزنامه مطالعه می کردند تا از فرصت استفاده کنند. سنجیده زندگی کردن نشانه مؤمنان است./861/پ202/ب1

ارسال نظرات