۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۶۰۹۲۵۹
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

عماد مغنیه یکی از تربیت شدگان شهید چمران است + فیلم

عماد مغنیه یکی از تربیت شدگان شهید چمران است + فیلم
بنیان گذار کانون مهدویت گفت: عماد مغنیه یکی از تربیت شدگان شهید چمران است که لرزه بر اندام نیرو‌های رژیم صهیونیستی انداخته و در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را ذلیل کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی در سلسله نشست‌های بصیرتی که قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء شنبه شب در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار شد به موضوع معادله مهدی یاوری از منظر قرآنی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، سربازی امام زمان (عج) کاری آسانی نیست که با شعار و دعا باشد.

وی افزود: امام زمان (عج) که می‌خواهد با همه قدرت‌های شیطانی جهان مقابله کند و برج و باروی فرعون و نمرود و قارون زمان را فرو بریزد و جهان را تبدیل یک جهان توحیدی ۸ میلیاردی کند سربازانی را می‌خواهد که آخرین درجه عرفان را داشته باشند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه سربازی امام زمان (عج) کار ساده‌ای نیست و نیاز به داشتن عرفان و بصیرت و تیز بینی دارد، اظهار داشت: حضور در جلسه بصیرتی آغاز این راه سخت و دشوار است.

وی بالاترین درجه تقوا را تقوای جوارح و تقوای جوانح دانست و افزود: اکثریت ما در تقوای جوانحی که تقوای ذهن و قلب است با مشکل روبرو هستیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی در ادامه با اشاره به سفارش مادر شهید چمران به فرزند خود شهید مصطفی چمران هنگام عزیمت به آمریکا برای تحصیل که از گناه و معصیت به دور باشد، گفت: شهید چمران از زمانی که برای تحصیل به آمریکا رفت تا زمانی که برگشت ۲۱ سال طول کشید و هنگام بازگشت به ایران به مادر خود می‌گوید، در رابطه با سفارش شما به اذن الله و عنایت امام زمان نه تنها گناه نکردم، بلکه طی ۲۱ سال اقامت و تحصیل در آمریکا حتی فکر گناه را هم به ذهن خود خطور ندادم.

حجت الاسلام حیدری کاشانی، کسب عنوان ۵ دانشمند برتر جهان، اخذ دکترای فیزیک پلاسما، ثبت ایده و اختراعات جهانی را از جمله موفقیت‌های شهید چمران طی ۲۱ سال تحصیل در آمریکا برشمرد و گفت: بعد از ۲۱ سال تحصیل و کسب موفقیت‌های فراوان علمی به مصر و لبنان رفت و بنیانگذار حزب الله لبنانی شد که امروز لرزه بر اندام اسرائیل انداخته است.

وی ادامه داد: یکی از شاگردان شهید چمران شهید عماد مغنیه است که جهان او را به عنوان مرد سایه‌ها معرفی کرد و سازمان‌های اطلاعاتی جهان برای اینکه او را ترور کنند ۲۵ سال تعقیب می‌کردند و یکصد کشورجهان متعهد شده بودند عکس او را بگیرند جسد او را تحویل دهند، اما نتوانستند، چرا که او طی ۲۵ سال حتی دو شب متوالی در یک محل و با یک چهره حضور نداشت.

کارشناس مذهبی رسانه ملی یادآور شد: مادر شهیدان عماد و فواد و جهاد مغنیه که مسؤول جلسات مخفی شهید چمران بود می‌گوید، بعد از جلسه دست فرزندان خود عماد و فواد و جهاد را در دستان شهید چمران می‌گذاشتم می‌گفتم بعد از خدا تربیت آن‌ها با شما است.

به گفته وی، عماد مغنیه یکی از تربیت شدگان شهید چمران است که نام عماد مغنیه لرزه بر اندام نیرو‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل انداخته و در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را ذلیل کرد.

حجت الاسلام حیدری شهید چمران را از جمله انصار المهدی خواند و افزود: ۲۱ سال بعد از رفتن شهید چمران به آمریکا امام خمینی (ره) از شهید چمران می‌خواهد به ایران بیاید و با آمدن او به ایران تبدیل به مالک اشتر امام راحل می‌شود.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 11
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات