۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۰۹۲۶۲
حجت الاسلام دهنوی مطرح کرد؛

خوشبختی در زندگی با آرامش است نه با آسایش

خوشبختی در زندگی با آرامش است نه با آسایش
مشاور امور خانواده گفت: آسایش لازمه رسیدن به خوشبختی است اما کافی نیست؛ بنابراین خوشبختی در زندگی با رسیدن به آرامش معنا پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دهنوی مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی، شنبه شب در مسجد غدیر با موضوع آرامش و آسایش در خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رضایت همسر در گرو تامین آرامش و آسایش اوست.

وی مقصود از آسایش را تامین نیازهای مادی و جسمانی بیان کرد و ادامه داد: آسایش لازمه خوشبختی همسر است اما کافی نیست؛ اگر زوجین بخواهند خوشبختی را به صورت کامل به طرف مقابل تقدیم کنند در کنار آسایش به مقوله آرامش نیز باید توجه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی هدف از تشکیل خانواده را رسیدن افراد به آرامش دانست نه رسیدن به آسایش، ابراز کرد: متاسفانه امروز قریب به اتفاق زوجین به آسایش طرف مقابل توجه دارند اما از آرامش یکدیگر غافل هستند.

حجت الاسلام دهنوی با بیان حدیثی از لسان مبارک پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: آن مردی که برای روزی خانواده تلاش می کند همانند مجاهدی است که در راه خدا جهاد کرده است، اظهار داشت: همچنین حضرت فرمودند: اگر زنی شیئی را در خانه برای کسب رضایت همسر جابجا کند گویی یک سال به طور شبانه روز عبادت انجام داده است.

وی ادامه داد: امروز خانواده های زیادی هستند که در زندگی آسایش دارند اما متاسفانه آرامش ندارند اما برعکس برخی خانواده ها با وجود نبود آسایش در اوج آرامش زندگی می کنند.

حجت الاسلام دهنوی با بیان کلامی از آیات الهی، گفت: قرآن کریم خطاب به زوجین می فرماید: خداوند بین شما مودت قرار داد؛ حاکم شدن آرامش در کانون خانواده با نهادینه شدن عشق و محبت در میان اعضای خانواده امکان پذیر است.

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی ادامه داد: زوجین باید برای یکدیگر وقت بگذارند و در کنار هم بنشینند، همچنین به قدری مشغول کار نشوند که از یکدیگر غافل شوند چرا که این کنار هم نشستن و توجه به هم داشتن انس و الفت بین زوجین را تقویت می کند.

 وی افزود: ارتباط کلامی یک مهارت است، اگر زوجین بتوانند محبت آمیز با یکدیگر سخن بگویند آرامش در میان آنان حاکم می شود.

حجت الاسلام دهنوی ابراز محبت را از دیگر مهارت ها برشمرد و خاطرنشان کرد: زوجین باید محبت خویش را لسانی به هم ابراز کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات