۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۰۹۲۷۹
حجت الاسلام والمسملین مصلحی:

نقش برجسته روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس را به درستی تببین کنیم + فیلم

نقش برجسته روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس را به درستی تببین کنیم + فیلم
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس بر لزوم تبیین استمرار این نقش تا به امروز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی پرچم داران انقلاب ویژه تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در این همایش با بیان این که رهبر معظم انقلاب مسؤولیت سنگینی بر عهده این بنیاد گذاشته اند، گفت: ایشان تأکید دارند که این بنیاد علاوه بر دفاع مقدس، بحث آثار و ارزش های انقلاب اسلامی را نیز دنبال کند.

وی افزود: دقیقا در همین راستا و در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی نمایشگاهی در مرکز موزه دفاع مقدس راه اندازی شد و یکی از بحث های جدی این بود که نقش روحانیت در این دوره و معماری و مدیریت امام نیز پرداخته شود که هم مقوله انقلاب و هم مقوله دفاع مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی تصریح کرد: یکی از هنرهای بزرگ و قابل توجه امام این بود که پرچم داری نهضت را به دست روحانیت دادند و روحانیت نیز در این مسیر خدمات گرانسنگی داشتند که رهبر معظم انقلاب در بحث تاریخی بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره کردند.

وی با بیان این که این همایش در راستای توصیه های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم برگزار شده است، گفت: این همایش مقدمه حرکت های بعدی است که باید شکل بگیرد که شورای مدیریت حوزه، تیپ مستقل 83 امام صادق(ع)، مرکز خدمات حوزه های علمیه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی از سال گذشته در این راستا کمک های شایانی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی خاطرنشان کرد: اولین حرکت ما تبیین نوع نقش روحانیت در دفاع مقدس و استمرار این نوع مدیریت در عصر کنونی است؛ در طول چهل سال بعد از انقلاب، روحانیت در فرماندهی و رهبری عقبه های فکری انقلاب و مقابله با مقوله جنگ روانی دشمن نقش قابل توجهی داشته است.

وی تأکید کرد: بحث دوم نقش روحانیت در تبیین مسیر نهضت و انقلاب و دفاع مقدس و تشریح مبانی انقلابی نهضت و دفاع مقدس است، در ادامه باید تفاوت انقلاب و دفاع مقدس با انقلاب های دیگر را بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان این که انقلاب ما الگویی برای جهان بشری است، ابراز داشت: راهکارهایی برای مقاومت و ایستادگی نشان می‌ دهد که در این مقوله یکی از اقدامات ما این است که کمیته هایی در فضای ملی و بین المللی فعالیت های علمی را در این راستا شکل بدهند.

وی در ادامه با بیان این که نوع مدیریت روحانیت در به کار گیری مردم در عقبه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انقلاب و دفاع مقدس حرکت دیگر این مسیر است، گفت: در دوران دفاع مقدس بدون تعارف آن طور که باید و شاید دستگاه های دولتی پای کار نبودند و تنها 13 درصد بودجه دولت به دفاع مقدس اختصاص داشت.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس ابراز داشت: ولی امام با به میدان آوردن مردم عقبه های دفاع مقدس را سنگین به حرکت درآورد تا جایی که پایگاه های بسیج پول جمع می‌ کردند وموشک می‌ خریدند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با تأکید بر این که انتقال تجربیات در ادامه مسیر انقلاب از دیگر اهداف این حرکت است، گفت: همچنین جمع آوری و مستند سازی روحانیت به عنوان پرچم داران روحانیت و تدوین تاریخ آن را دنبال می‌ کنیم، چراکه امروز حتی سلطنت طلب های خارج نشین پنج جلد کتاب برای تاریخ انقلاب ما نوشته اند و اگر ما تاریخ دقیق را تدوین نکنیم این کتاب ها وارد می‌ شود.

وی افزود: امروز مقاومت بین المللی همانطور که رهبر معظم انقلاب در روز 14 خرداد فرمودند در حال شکل گیری است که ما باید آن را به عنوان ساختار ارائه بدهیم و همچنین با مجموعه ای که با نهادهای حوزوی شکل گرفته فراخوان مقالات را نیز در مطالب یاد شده اعلام خواهد کرد./1330/ج

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات