۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۲۹۵

برپایی ۳۰ هزار جلسه قرآن در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور

برپایی ۳۰ هزار جلسه قرآن در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور
رییس اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران از برپایی ۳۰ هزار جلسه و برنامه قرآنی در این مرکز در قالب‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، زینب بهجت‌پور، رئیس اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در ماه رمضان از برپایی حدود ۳۰ هزار جلسه و برنامه قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در قالب‌های مختلف خبر داد.

وی افزود: تلاوت قرآن کریم به صورت جزءخوانی برای عموم بانوان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر ائمه جماعات و بسیج خواهران، برگزاری جلسات بیان احکام، تفسیر و پاسخگویی به شبهات قرآنی و اعزام مبلغات به مدارس، دانشگاه و مجامع عمومی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

بهجت‌پور با بیان اینکه برگزاری نشست‌های آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب؛ تبیین گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از آیات کلیدی قرآن کریم؛ دوره توجیهی مبلغات درباره تبیین گام دوم انقلاب وعملیات مشترک رمضان و اعزام مبلغ به روستاها برای برگزاری نشست‌های سبك تبليغ نوين اسلامی از دیگر برنامه‌های این اداره بوده که برخی از آن‌ها همچنان ادامه دارد.

برگزاری ۹ هزار جلسه تفسیر

وی با اشاره به برگزاری حدود ۹ هزار جلسه اعم از تفسیر، احکام و جزءخوانی توسط ۳۰۰ مبلغ و برگزاری دوره طرح ملی صراط با محوریت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه گفت: حضور طلاب در حرم شهدای گمنام و غبار روبی قبور مطهر شهدا به همراه قرائت ادعیه و زیارا ت در ماه مبارک رمضان؛ برگزاری آزمون کتبی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ بازدید و تعامل مدیران و معاونان فرهنگی مدارس از جلسات قرآن غیرحوزوی در سطح شهر و اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه قرآن‌آموزان کودک و نوجوان از جمله برنامه‌ها و مجالس قرآنی حوزه خواهران در این ایام بوده است.

رئیس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران برگزاری مسابقه قرآنی روزانه؛ اجرای طرح قرآنی بینات در قالب آموزش تفسیر عمومی سوره مبارکه غافر با دعوت از عموم بانوان شهر؛ اهداء بیش از دوهزار جلد قرآن کریم و مفاتيح الجنان و نزدیک به هزار جانماز، مهر و تسبیح و چادر نماز به مناطق سیل زده توسط استان سمنان را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد.

طرح سبک زندگی

بهجت‌پور‌ اجرای حفظ ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن کریم با عنوان زیبایی‌های بی‌پایان؛ اجرای طرح طبیب دوار در مساجد استان ها و اجرای طرح سبک زندگی ویژه مشاوران امور بانوان ادارات‌ استان سمنان را از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های اداره قرآن و عترت حوزه خواهران عنوان کرد.

بهجت‌پور همچنین از اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ در ماه رمضان خبر داد و گفت: براساس این طرح، بانوان طلاب ‌همزمان با حفظ جزء ۳۰ با مفاهیم این سوره نیز آشنا شدند و در ادامه جزءهای دیگر در دستور کار قرار دارد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات