۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۰۹۳۰۷
حماس:

مشارکت کشورهای عربی در نشست منامه پیامدهای خطرناکی دارد

مشارکت کشورهای عربی در نشست منامه پیامدهای خطرناکی دارد
یکی از اعضای ارشد حماس ضمن اعلام اینکه مشارکت کشورهای عربی در نشست منامه پیامدهای خطرناکی دارد، این نشست را «رشوه» خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سهیل الهندی» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در اجرای بندهای مربوط به توافق‌ها و نیز لغو محاصره غزه وقت‌کُشی می‌کند.

وی به وبگاه «دنیا الوطن» گفت: حتی میزان دامنه صید (برای ماهیگیران نوار غزه) نیز هر از گاهی تغییر می‌کند و این با توافق‌های انجام شده با میانجی‌گری مصر در تناقض است؛ گروه‌های فلسطینی در موضوع تعهد دشمن به این توافق‌ها برآوردهای مستمری انجام می‌دهند.

الهندی ادامه داد: (رژیم) اشغالگر به این تعهدها پایبند نیست و در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند، گروه‌های فلسطینی از جمله حماس آماده‌اند در پرونده‌آتش‌بس بازنگری کنند و این اتفاق از طریق توافق گروهی رخ خواهد داد.

پس از جنگ دو روزه در نیمه ماه گذشته (اردیبهشت‌ماه) میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی، آتش‌بسی با وساطت برخی طرف های منطقه‌‌ای و بین‌المللی حاصل شد اما تل‌آویو در اجرای این توافق آتش‌بس جدی نیست. 

وی درباره نشست اقتصادی بحرین که قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه)  به عنوان اولین گام اجرایی «معامله قرن» برگزار شود، گفت: حماس همه را نصیحت کرده و امیدوار است کشورهای عربی در این نشست شرکت نکنند؛ نشست بحرین، رشوه است. مشارکت کشورهای عربی در این نشست خطرناک، پیامدهای واقعا جدی خواهد داشت و «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه بیشتر از یکبار درباره این نشست، صحبت و از ملت بحرین درخواست کرده روز برگزاری نشست مذکور را اعلام عزای عمومی کنند.

الهندی تأکید کرد؛ در غزه هماهنگی مشترکی برای اتخاذ یک سری اقدامات علیه معامله قرن و نشست بحرین وجود دارد. نوار غزه در روزهای برگزاری نشست منامه، شاهد تظاهرات و نشست‌های مردمی به نشانه اعتراض خواهد بود.   

وی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه اختلافات حماس و سوریه در حال حل شدن است، گفت: پرونده بازگشت روابط میان سوریه و حماس در مرحله بحث و بررسی است و امیدواریم به حالت عادی بازگردد.

تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرده در نشست بحرین شرکت نخواهد کرد. 

در همین راستا «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به وبگاه روسی «اسپوتنیک» گفت: تشکیلات خودگردان در قربانی کردن خود و ملت فلسطین مشارکت نخواهد کرد.

زکی گفت: این اولین گام برای اجرایی کردن "سیلی عصر" (صفعة العصر) با هدف اجرایی کردن دیدگاه اسرائیل است تا در اقدامی متناقض با عرف بین‌الملل، قضیه (فلسطین) را از مسأله‌ای سیاسی به اقتصادی تبدیل کند؛ تشکیلات خودگردان نمی‌تواند در قربانی کردن ملت فلسطینی شرکت کند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات