۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۰۹۳۱۵

اعتراض نماینده مسلمان آمریکایی به سیاست‌های ترامپ

اعتراض نماینده مسلمان آمریکایی به سیاست‌های ترامپ
نماینده مسلمان کنگره آمریکا در واکنش به تأمین تسلیحات ریاض از سوی آمریکا، ترامپ را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، «الهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در پیامی توئیتری در واکنش به ادامه تلاش دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در تأمید تسلیحات برای عربستان نوشت: واقعاً انزجارآور است، عربستان سابقه مستمر نقض حقوق بشر دارد، ثبات جنبش‌های دموکراتیک در خاورمیانه را برهم می‌زند و بحران بشردوستانه را دریمن بوجود آورده است.

نماینده مسلمان کنگره آمریکا ادامه داد: آخرین کاری که ما باید انجام دهیم فروختن سلاح به آنهاست.

این درحالیست که روزنامه تلگراف پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که کمتر از یک ماه پس از آنکه دولت ترامپ اقدام به اعلام وضعیت فوق العاده برای فروش سلاح به عربستان نمود، حال منابع دیگری از صدور مجوز برای فعالیت شرکت تسلیحاتی رایتون در خاک عربستان خبر داده‌اند.

گفته شده شرکت مذکور قرار است برای ساخت موشک‌های پیشرفته و ۱۲۰ هزار قطعه در انواع موشک‌های ضدتانک و سایر تجهیزات با عربستان همکاری کند.

منتقدان اعلام کرده‌اند که ساخت این قطعات در داخل عربستان باعث می‌شود تا ریاض به بمب‌های پیشرفته دسترسی پیدا کند و از آنان در جنگ علیه مردم یمن استفاده کند.

به نظر می‌رسد صدور مجوز برای فعالیت شرکت تسلیحاتی آمریکایی در خاک عربستان در قالب قانون وضعیت اضطراری صورت گرفته که به کاخ سفید اجازه می‌دهد بدون موافقت کنگره، مجوز فروش و معاملات تسلیحاتی بیشتری را با عربستان منعقد کند.

اعلام وضعیت فوق العاده از سوی ترامپ با هدف فروش تسلیحات بیشتر به عربستان با انتقاد نمایندگان هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات روبرو شده است./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات