۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۰۹۳۴۵
فرمانده تیپ امام جعفر صادق مطرح کرد؛

ضرورت همکاری و هم افزایی نهادهای مرتبط با شهدای روحانی

ضرورت همکاری و هم افزایی نهادهای مرتبط با شهدای روحانی
حجت الاسلام معتمد برضرورت همکاری و هم افزایی نهادهای مرتبط با شهدای روحانی تأکید کرد و گفت: برخی کارها در این زمینه موازی کاری است و هزینه های مشابهی مصرف می شود.

حجت الاسلام عزت الله معتمد فرمانده تیپ امام جعفر صادق (ع) در حاشیه همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: حفظ ارتباط و پیوند معنوی پیشکسوتان دفاع مقدس با نسل جوان و حوزه های علمیه منوط به ترویج و تبلیغ روحیه جهاد و شهادت و رشادت هایی است که روحانیت در دفاع مقدس داشتند.

وی روحانیت را یکی از پایه های اصلی معنویت، معرفت و بصیرت رزمندگان در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: امروز برای این که ارتباط بین پیشکسوتان دفاع مقدس بیشتر شود و در فرهنگ مقاومت گسستی صورت نگیرد باید رشادت ها و خاطرات دوران دفاع مقدس بازگو شود.

حجت الاسلام معتمد در ادامه با بیان این که همایش پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس از آذرماه 97 مورد بررسی قرار گرفت و ستادی در معاونت دانش آموختگان حوزه علمیه تشکیل شد، خاطرنشان کرد: دبیری این ستاد به عهده تیپ امام جعفر صادق (ع) گذاشته شد و اعضای این جلسه؛ معاونت دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه، تیپ امام صادق (ع)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه علمیه، سازمان نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی و برخی دیگر از نهادهای حوزوی بودند.

فرمانده تیپ امام جعفر صادق (ع) افزود: ارکان اجرایی و عملیاتی این دبیرخانه در تیپ امام جعفر صادق (ع) در غالب چهار کمیته؛ رسانه و تبلیغات، امنیت و حفاظت فیزیکی، کمیته پشتیبانی و مالی و کمیته دعوت و مدعوین شکل گرفت.

حجت الاسلام معتمد حفظ ارتباط معنوی پیشکسوتان روحانی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های امروزی، تبیین نقش پرچم داری و پیشتازی پیشکسوتان روحانی دوران دفاع مقدس در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در عرصه های علمی و فرهنگی در جامعه اسلامی را از اهداف برگزاری همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس برشمرد.

وی بر ضرورت همکاری و هم افزایی نهادهای مرتبط با شهدای روحانی تأکید کرد و گفت: برخی کارها در عرصه شهدای روحانی موازی کاری است و هزینه های مشابهی مصرف می شود که این موضوع باید حل شود.

فرمانده تیپ امام جعفر صادق (ع) به ارائه راه حل برای چنین مشکلاتی پرداخت و ابراز کرد: اگر همه مجموعه های مرتبط با شهدای روحانی داده ها و اطلاعات خود را در اختیار کنگره شهدای روحانی قرار دهند زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

حجت الاسلام معتمد ادامه داد: تیپ امام جعفر صادق (ع) حجم زیادی از خاطرات و دست نوشته های شهدای روحانی را در اختیار کنگره شهدای روحانی گذاشته و اگر مجموعه های دیگر نیز اسناد خود را به کنگره بدهند امیدواریم به زودی بتوانیم کنگره بزرگی را برای شهدای روحانی برگزار کنیم./927/ج

عباس قاسم پور
ارسال نظرات